رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری روستایی به توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها منتهی می‌شود البته باید موضوعات فرهنگی نیز لحاظ شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  علی لاریجانی صبح امروز در دیدار بخشدار کهک قم و رئیس شورای اسلامی روستای فردو، گفت: باید به موضوع گردشگری روستایی در کشور توجه شود به دلیل اینکه این موضوع باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها می‌شود، البته موضوعات فرهنگی نیز باید لحاظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها و تقویت عمرانی روستای فردو گفت: برای توسعه روستای فردو این ضرورت احساس می‌شود طرحی آماده شود تا مردم منطقه و روستاییان از لحاظ منفعت اقتصادی نیز بهره مند شوند.

گفتنی است در این جلسه بخشدار کهک و رئیس شورای اسلامی روستای فردو استان قم گزارشی از مسائل و مشکلات منطقه فردو به رئیس مجلس ارائه دادند.

تأکید بر استفاده از ابتکارات کارشناسان حوزه کشاورزی

لاریجانی همچنین در دیدار رئیس و جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: باید به سیستم‌های آبیاری تحت فشار و گلخانه ای با توجه به محدودیت منابع آبی کشور توجه شود.

وی ادامه داد: به کارگیری ابتکارات و خلاقیت‌های کارشناسان حوزه کشاورزی در توسعه این بخش بسیار مهم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم پیگیری موضوع حق آبه کشاورزان استان قم، افزود: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند و حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند که اگر شرایط اینگونه پیش برود در چند سال آینده جمعیت روستاها از حدود ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش می‌یابد و این می‌تواند تبعات مختلفی برای کشور داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به چرخه اقتصادی در روستاها افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به روستاها توجه شد و بسیاری از روستاها آب، برق و گاز دارد البته برای توسعه اشتغال زایی در روستاها باید به موضوع صنایع تبدیلی توجه شود.

لاریجانی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه به ایجاد صنایع تکمیلی در روستاها توجه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید کار برای سرمایه گذاری در کشور تسهیل شود و اگر مشکلاتی در این رابطه وجود دارد رفع شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گزارشی از عملکرد این سازمان و مسائل و مشکلات اعضای این سازمان به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه داد.


انتهای پیام/ک
برچسب ها: قم ، لاریجانی ، روستا ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار