منابع نظامی لیبی روز جمعه از حمله جدید گروه های مسلح به منطقه نفت خیز شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی لیبی روز جمعه از حمله جدید گروه های مسلح به منطقه نفت خیز این کشور (هلال نفتی) با هدف تصرف دوباره تاسیسات نفتی تحت کنترل دولت موازی مستقر در شرق لیبی خبر دادند.

بر این اساس، ائتلافی از هشت گروه شبه نظامی هم پیمان با قبایل شرق لیبی این حمله را از منطقه الجفره (جنوب) شروع کردند. سرهنگ مفتاح المقریف از اعضای گارد تاسیسات نفتی اعلام کرد « گردان های دفاعی بنغازی به سوی هلال نفتی (شمال غرب) پیشروی کردند و به 15 کیلومتری جنوب شهر نوفلیه رسیدند ».

گارد تاسیسات نفتی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر وابسته به دولت موازی مستقر در شرق لیبی است که به حاکمیت دولت وحدت ملی در طرابلس معترض است.

مقریف گفت: « نیروهای ما تلاش کردند آنها را وادار به عقب نشینی کنند و نیروی هوایی چند سورتی پرواز انجام داد ».

گردان های دفاع از بنغازی با نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر درگیر هستند. نیروهای حفتر ماه سپتامبر چهار مرکز نفتی مهم واقع در شمال شرق لیبی ( الزویتینه، برقه، راس لانوف و السدره ) را که بخش عمده صادارت نفت لیبی از آنها صورت می گیرد تصرف کردند.

یک منبع ستاد مشترک نیروهای خلیفه حفتر در این باره گفت: « بالگردهای ام آی 35 و میگ 23 صبح امروز ستونی از خودروهای گردان های ( دفاعی بنغازی ) را در جنوب نوفلیه هدف قرار دادند چند خودرو را نابود کردند ».

شبه نظامیان مصراته ( غرب ) ماه ژانویه در حمله ای مشابه به منطقه هلال نفتی مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار