دیوارهای فضای علمی و فناوری کشور را باید برداریم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: امروز بعضی از کشورها به دنبال کشیدن دیوار اطراف خود هستند که تلاش می کنیم دیوارهای اطراف فضای علمی و فناوری کسور را برداریم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:خوشبختانه تاثیر فوق العاده محصولات جدید حوزه سلول درمانی پزشکی بازساختی در بهبود سلامت جامعه روند روبه رشد و خوبی تاکنون داشته است.

وی ادامه داد: این محصولات می توانند در بالا بردن سطح سلامت جامعه تاثیر شگرفی داشته باشند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار داشت: تاکنون رشد قابل ملاحظه ای در این خصوص صورت گرفته که این نشان دهنده عزم و ارداه قوی و عزم جدی برای پیشرفت در این حوزه است.

ستاری بیان کرد: در حالی که امروز بعضی از کشورها به دنبال کشیدن دیوارها اطراف خود هستند، تلاش می کنیم دیوارهای پیرامون فضای علمی و فناوری کشور را برداریم.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها برای حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیاد باید نه تنها دیوارهای اطراف دانشگاه بلکه دیوارهای اطراف دانشکده ها را نیز بردارند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: زیرا امروز مرزی میان علوم مختلف متصور نیست و پزشکی بازساختی به عنوان آینده ساز علوم پزشکی ترکیبی از علوم و فناوری های میان رشته ای است.

ستاری عنوان کرد: حمایت ما در حوزه فناوری از اولویت های جدی است و پروژه های مرکز سلول درمانی را در همین راستا با سه دانشگاه آغاز کرده ایم که در آینده این کار ادامه دارد.

وی یادآورشد: شرکت های دانش بنیان مراکز نوآوری و کسب و کار و کارهای فناوری منشا تحول فرهنگی در جامعه هستند و بیش از آن که صرفا یک کسب و کار باشند فرهنگی جدید هستند که اساس آن تیکه به نوآوری و توانمندی های فردی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار