مدیرکل زندان ها واقدامات تامینی و تربیتی کرمان از وجود 250زندانی جرائم غیرعمدی که توانایی پرداخت مهریه، نفقه ،دیه ناشی از تصادف و غیره را ندارند در سطح استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رمضان امیری مدیرکل زندان ها واقدامات تامینی و تربیتی کرمان در دومین نشست مشترک اعضای هیات امناء و گروه تحقیق ستاد دیه استان با خیرین و شکات مددجویان جرائم غیر عمدی زندان مرکزی و بازداشتگاه موقت کرمان، از وجود 250زندانی جرائم غیرعمدی که توانایی پرداخت مهریه، نفقه ،دیه ناشی از تصادف و غیره را ندارند در سطح استان خبر داد و افزود:قریب 5میلیارد تومان برای آزادی این زندانیان نیاز است.

وی از خیرین و طلبکاران وطرفین دعاوی خواست در جهت ایجاد صلح وسازش تلاش های لازم را به عمل آورند و زمینه آزادی این زندانیان را در آستانه سال نو فراهم آورند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان هم بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها تاکید کرد و گفت: فرهنگ صلح و سازش در ایران سبقه تاریخی و دینی دارد.

امینه سالاری گفت:هدف از برگزاری این قبیل نشست ها فراهم نمودن زمینه صلح وسازش و مذاکره بین طرفین دعاوی می باشد.

وی ضمن ارج نهادن بر اقدامات خیرین نوع دوست وفعالان عرصه صلح تاکید کرد:درکنار اقدامات قضایی انجام شده جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها همواره مساعدت این قشر ارزشمند در جهت ازادی زندانیان بالاخص محکومین مالی منشا آثار وبرکات بوده وامید آن میرود گستره حمایتی این اقدامات به مراقبت های پس از خروج از زندان نیز تسری یابد تا شاهد بازگشت مجدد ایشان به حبس نباشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار