معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان گفت: برخی گروه‌ها در تلاش برای انزوای رهبران مجاهدین هستند.

حلقاتی در تلاش برای انزوای رهبران مجاهدین هستند/ شناسنامه‌های برقی تضمین کننده انتخابات شفاف استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان که در یک همایش صحبت می‌کرد، گفت: بعضی از حلقات در تلاش برای انزوای رهبران مجاهدین می‌باشند.

همایشی به مناسبت بیست و دومین سالیاد شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری با حضور حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی در آرامگاه بابه مزاری در مزارشریف راه اندازی شد.

به گزارش پیام آفتاب، در این همایش شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی (مجلس و سنا)، مسئولان ادارات دولتی ولایت بلخ، نمایندگان شورای ولایتی، فرماندهان و افسران نظامی، فعالان نهادهای جامعه مدنی، اساتید دانشگاه‌ها و هزاران نفر از هواداران مزاری اشتراک کردند.

معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی در رابطه به کارنامه‌های شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری صبحت کرده، بیان داشت: شهید مزاری بسیار زندگی ساده‌ای داشته و در پی تلاش تحقق عدالت اجتماعی بوده است.

رهبر حزب وحدت مردم افغانستان اضافه کرد:در پی تلاش بابه مزاری هویت ملی برخی از اقوام بخصوص قوم هزاره و مذهب شیعه تثبیت گردیده که این خود نشانگر ثابت ساختن عدالت و حق خواهی بوده است.

محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی که در این همایش صحبت می‌کرد، گفت: «حلقات نامطلوب برخی از مسایل را دامن می‌زنند که باعث شود مردم از رهبران مجاهدین فاصله گیرند.

آقای محقق ضمن اینکه این حلقات را مشخص نمی‌سازد اما تأکید می‌کند که آنان به سفارتخانه‌های خارجی‌ها مراجعه کرده و تلاش می‌کنند که رهبران و پاسداران مجاهدین و جهاد افغانستان را منزوی سازند اما به این کار شان موفق نمی‌شوند.

رهبر حزب وحدت مردم افغانستان اشاره به حضور هزاران نفر از هواداران این حزب در سالیاد شهید استاد عبدالعلی مزاری در کابل و مزارشریف، می‌گوید: «حضور پرشکوه مردم نشان می‌دهد که رهبران واقعی شان مجاهدین هستند.»

همچنان حاجی محمد محقق در پیوند به چگونگی شناسنامه‌های الکترونیکی نیز اشاره رسانده، تأکید کرد: «رئیس جمهور در جلسهٔ کابینه تصمیم گرفته تا هویت‌های (دینی، ملی و قومی) مردم افغانستان ذکر شود تا شناسائی بهتر گردد.»

معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان از این کار رئیس جمهور ستایش کرده، می‌گوید: «توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی تضمین کننده انتخابات شفاف در آینده می‌باشد که این مسئله را مردم را روشن می‌سازد.»

آقای محقق از مردم افغانستان می‌خواهد که در برابر نفاق افگنی و طالبان مبارزه نمایند و نگذارند که دشمنان به بهانه‌های مختلف میان مردم بی اتفاقی را دامن بزنند.

موصوف همچنان از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا به اراده و خواست‌های مردم توجه نموده و به وعده‌های که در دوران مبارزات انتخابات داده بودند، وفا نمایند.

در عین حال رهبر حزب وحدت مردم افغانستان از گروه طالبان خواستار توقف جنگ شده و تأکید می‌کند که دیگر باید طالبان از به خاک و خون کشاندن مردم دست بکشند و خیر در جنگ نمی‌باشد.

قابل ذکر است که در این همایش حاجی محمد عبدو عضو مجلس نمایندگان، داکتر محمد افضل حدید رئیس شورای ولایتی، سید محمد یزدان‌پرست فعال مدنی و شماری از شخصیت‌ها صحبت کرده و مردم را به وحدت و یکپارچگی دعوت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.