مدیر عامل وورد استریم گفت:شرکتی که من در سال ۲۰۰۷ بنیاد نهادم، سال گذشته با رشد سه ساله ۵۷۷ درصدی، در طبقه بندی بودجه بیست و دو میلیون و هشتصد هزار دلاری قرار گرفت و این به آن معناست که ما سودآور بوده ایم و سودآوری ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای جایگاه خارق العاده‌ای که امروزه ایستاده ایم مسیری پرطمطراق را پیموده ایم. شرکتی که من در سال ۲۰۰۷ بنیاد نهادم، سال گذشته با رشد سه ساله ۵۷۷ درصدی، در طبقه بندی بودجه بیست و دو میلیون و هشتصد هزار دلاری قرار گرفت و این به آن معناست که ما سودآور بوده ایم و سودآوری ادامه پیدا خواهد کرد.

احتمال آن می‌رود که سال ۲۰۱۶ که در این نمودار نشان داده نشده است، سال جهش دار دیگری باشد. از این موضوع اطمینان دارم که رسیدن به جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار دارم به آن سادگی‌ها نبود که در تصورم می‌گنجید.

اغلب استارت آپ‌ها در پنج سال اول شروع کارشان با شکست مواجه می‌شوند. این موضوع بسیار ناراحت کننده است که بسیاری از استارت آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا برای جلوگیری از ورشکستگی و پیش رفتن به سمت دره نابودی با جاری کردن خون در کارها، به امید در حرکت بودن، زمان می‌خرند.

بنابراین چه چیز WordStream را متفاوت کرده است؟ چه چیزی WordStream را در این دریای آشفته استارت آپ‌ها بی نظیر کرده است؟ در اینجا به پنج درسی که من طی مسیر ایجاد یک کسب و کار موفق طی کردم اشاره می‌کنم.

مدیرعامل WordStream: موفقیت به این سادگی نیست

 ۱. به تغییر اساسی تعصب نداشته باشید.

وقتی WordStream را راه انداختیم، با مسئله درآمد خیلی سروکله زدیم. نمودار درآمد ما پیشرفت داشت، اما نه آنقدر که لازم داشتیم. سرانجام درآمدمان به مقداری رسید که می‌خواستیم. به ظاهر نوسانات درآمد بسیار یکسان بود، اما مقداری بیشتر از مدتی که انتظارش را داشتیم طول کشید. چرا از آن چیزی که فکر می‌کردم بیشتر طول کشید؟ به این دلیل که معمولا برنامه ریزی اولیه کسب و کار اشتباه است.

برنامه ریزی اولیه کاری تان بر اساس فرضیات ریخته شده است؛ بنابراین این موضوع اهمیت بسیاری دارد که در برابر تغییرات ریشه ای، به ویژه در اوایل کار، موضع نگیرید. برای شرکت ما WordStream آن چیزی که به عنوان «پروژه فرعی» شروع شد سرانجام دغدغه‌ای بزرگ و هدف اصلی و بزرگ مان جزو کوچکی از دغدغه واقعی مان شد.
‌.
می‌بینید که WordStream کار خود را به عنوان یک ابزار جستجوی لغات کلیدی آغاز کرد. ما به سرعت دریافتیم این راه از آن خصوصیات حفظ و نگهداری بی بهره است که بتوان تجارتی را بر آن بنا نهاد. این را از این نکته فهمیدیم که بیشتر مشتریان ما تن‌ها پس از شش ماه یا بیشتر، از پیش ما می‌رفتند.

در حال حاضر ابزار اولیه جستجوی کلمات کلیدی مان با کلمات تبلیغاتی (اد وُردز) ادغام شده است و این ویژگی که در ابتدا فرعی بود بعد‌ها به مرکز اصلی توجه برای گسترش وب سایت، به عنوان بستر نیرومندی که به مبلغان این اجازه را می‌دهد به طور موفقیت آمیزی تمامی بخش‌های مدل تبلیغاتی «پرداخت به ازای هر کلیک» از «اد ورز گوگل» گرفته تا وب سایت «بینگ»، تبلیغات اجتماعی، ردیابی تماس و صفحه‌های خانه سایت‌ها را مدیریت کنند تبدیل شد و بسیار خرسندم بگویم اکنون آن مشتریانی که پیش‌تر گفتم بیشتر از شش ماه است که همراه ما مانده اند.

مدیرعامل WordStream: موفقیت به این سادگی نیست

 ۲. شما به تیمی بزرگ نیاز دارید.

این نکته مهم است که روی ابرتوانایی‌ها و قدرت تان و کارهایی تمرکز کنید که در آن منحصر به فرد هستید و فقط شما توانایی انجامش را دارید؛ برای خود من این موضوع در زمینه‌های وبلاگ نویسی و بازاریابی یک محصول صحت دارد.

همچنین بهتر است هیچ وقت خودتان را به انجام کارهایی که در آن‌ها خوب نیستید و به انجام شان کمترین علاقه‌ای ندارید مجبور نکنید؛ برای من این کار شامل مدیریت مالی می‌شود.
 


خوشبختانه من شریک تجاری بی نظیری، به نام رالف فالز، دارم که مدیر ارشد اجرایی WordStream است. او تمامی کار را خودش رهبری می‌کند و همه بخش‌ها را زیر نظر دارد و در یک کلمه، در جایگاه خودش فوق العاده است؛ همچنین سرمایه گذاران فوق العاده خوبی، از جمله پاول فلاناگان از شرکت «ارزیابی تلاطم»، فرانک آندرسکو از بخش سرمایه گذاری ریسک «شرکت زیمنس» و بندیکت روچیو از شرکت «سرمایه گذاری ببرد»، با من همکاری می‌کنند. شما نمی‌توانید برای همیشه همه کار‌ها را تن‌ها انجام دهید؛ شما به شرکای تجاری منحصر به فرد و گروهی عالی برای حمایت از شرکت تان نیاز دارید. روی آن مواردی که در آن‌ها خوب هستید تمرکز کنید.

 ۳. هیچ گاه از پشتکار دست نکشید.

خیلی خوب است که یک سیاست بسیار روشن داشته باشید، اما سخت کوشی همچنان یک عامل مهم و ضروری همیشگی است. ما همچنان روزانه برای انتشار مطالب مهم مرتبط و جالب و مفید تلاش می‌کنیم که این گونه در عرصه خودمان شناخته شده، باقی بمانیم.

همیشه در جستجوی آن هستیم که نرم افزار و شرکت خودمان را بهتر کنیم. این موضوع پیش‌تر نیز گفته شده است که پشتکار قلب استعداد است. زمانی که استعداد جوششی ندارد ما همچنان پشتکار ادامه می‌دهیم.

 ۴. قدرت «خلق رشد»

لحظه بزرگ کشف دیگری در عرصه کاری مان زمانی بود که ما از پیشنهاد اولیه مان که یک پروفایل رایگان بود به یک موتور جستجوگر کلمات تبلیغاتی تغییر مسیر دادیم. این موضوع یک «خلق رشد» بی نظیر بود («هک رشد» یا «خلق رشد» یک تکنیک بازاریابی برای گسترش فناوری شرکت‌های نوپاست که با استفاده از تفکر تخیلی و سنجه‌های اجتماعی برای فروش محصولات و به دست آوردن ارائه برتر به کار می‌رود)؛ دلیل پر رنگ بودن این موضوع چیست؟

ده‌ها هزار نفر از مردم ماهانه از ابزاری که ما در اختیارشان گذاشته ایم استفاده می‌کنند. این منبعی شگفت انگیز برای نسل پیشرو است.

این تغییر به متصدیان فروش ما این اختیار را می‌دهد که مسائلی را که مشتریان ما با آن مواجه هستند به صورت دقیق شناسایی و به بهترین صورت برای حل آن‌ها بکوشند.

خلق رشد به دلیل آن که آشکارسازی تلخ مخارج بی فایده را نشان می‌دهد حس ضرورت را به مشتریان منتقل می‌کند. موتور جستجوی ما آن‌ها را تشویق می‌کند.

به صورت طبیعی شما باید با راه حل‌های خودتان دلیل نیاز مشتریان را به آن‌ها توضیح دهید؛ موتور جستجوگر ما از عهده این کار نیز بر می‌آید. موتور جستجوگر تبلیغات گوگل به قدرتمندترین خالق رشد تبدیل شد. این ابزار مردم را بدون مداخله انسان در یک پروسه گذر از تبلیغات به خرید می‌کشاند. مردم به سرعت از آگاهی به بررسی می‌رسند.

 ۵. هوای بهترین مشتریان تان را داشته باشید.

شرکت‌ها راه پر کوششی را برای دنبال کردن این موضوع می‌پیمایند که مصرف کنندگان جدید شان را به همان اندازه مشتریانی که تا به حال داشته اند راضی نگه دارند و کتاب قانون کسب و کار خود را گسترش دهند. مشتریان ثابت در حد بسیار زیادی ارزشمند هستند. شما پس از صرف هزینه برای جلب کردن و سازماندهی مشتریان تان می‌خواهید ارزش زمانی را که آن‌ها با شما هستند افزایش دهید.

تا به حال آزمایش‌های بسیاری را برای کشف راز ابقای مصرف کنندگان انجام داده ایم. تعدادی روش که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها مشتریان تان را حفظ کنید عبارت اند از: واگذاری کارمزد به بازاریان شرکت تان در ازای نگهداری مشتری، برقراری ارتباط با مشتریان و سرمایه گذاری با جسارت در لحظات شکست یا پیروزی، و در آخر متاسف نبودن از گفتن «نه» به برخی از خریداران. 

شما می‌توانید در مقاله‌ای که با عنوان «چهار راه نامتعارف برخی شرکت‌ها برای حفظ طولانی مدت بهترین مشتریان شان» نوشته ام درباره این موضوع چیزهای بیشتری بخوانید.

منبع:ماهنامه آینده روشن

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار