رئیس مجلس گفت: شورای نگهبان هنوز نسبت به مصوبه تعیین سقف مدیران اظهارنظر نکرده بود و در زمان بررسی آن نیز معلوم شد که ابهامی در آن به وجود آمده است.

صادقی: قبل از اعلام نظر شورای نگهبان با کدام بند می‌توان مصوبه مجلس را تغییر داد؟/ لاریجانی: شورا هنوز نسبت به این مصوبه اظهارنظر نکرده بود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری در صحن علنی امروز (یکشنبه، 15 اسفند ماه) مجلس ضمن قدردانی از لاریجانی به دلیل موضع‌گیری روز گذشته وی در مورد حقوق مدیران و مقامات کشوری گفت: این موضوع باعث سوءاستفاده برخی‌ها شد به ویژه آن که در تبلیغات خود اعلام کردند که طیف خاصی در مجلس پشت مصوبه قبلی وجود داشته است.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: حتی بنده به مصوبه قبلی تعیین سقف حقوق مدیران تا ۲۴ میلیون رأی منفی داده بودم، زیرا کمیسیون تلفیق و مجلس باید به مصوبه قبلی خود اصرار می‌کردند تا در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

وی ضمن درخواست از رئیس مجلس برای ارائه توضیحاتی پیرامون اینکه با استفاده از کدام ماده از آئین نامه دوباره بندی از لایحه برنامه ششم بررسی شده است، افزود: زمانی که طرح یا لایحه‌ای در مجلس تصویب می‌شود قبل از اعلام نظر شورای نگهبان براساس کدام ماده از آئین نامه مجلس می‌تواند مصوبه خود را تغییر دهد. آنچه که بنده از بررسی آئین نامه متوجه شدم امکان چنین تغییری وجود ندارد لذا از شما تقاضا دارم که توضیح دهید کدام ماده این اجازه را داده است.

لاریجانی در پاسخ به تذکر صادقی گفت: من نباید بگویم مطابق با کدام ماده از آئین نامه این بررسی صورت گرفت چرا که من مطابق با کل این آئین نامه مجلس را اداره می‌کنم؛ شخصی که تذکر می‌دهد باید اعلام کند که مطابق با کدام ماده از آئین نامه اعلام می‌کند دستورکار مجلس خلاف بوده است.

وی تاکید کرد: ما از تبصره ماده ۱۸۷ استفاده کردیم تا این موضوع را رفع کنیم حال شما می‌گویید خلاف شده بگویید براساس کدام ماده از آئین نامه این خلاف صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ماده ۱۸۷ آئین نامه آمده است اگر موضوع فوری پیش آمد که موجب زیانی جبران ناپذیر باشد مجلس می‌تواند به آن ورود پیدا کند؛ ما نیز از مجلس رأی گرفتیم و برای دقایقی بحث بودجه را متوقف کردیم و وارد بحث برنامه ششم شدیم.

لاریجانی ادامه داد: شورای نگهبان نیز هنوز نسبت به این مصوبه اظهارنظر نکرده بود که در زمان بررسی آن نیز معلوم شد که ابهامی در آن به وجود آمده است؛ ما در صدر ماده که با صراحت اعلام شد برای حقوق‌های مقامات سقف ۱۰ میلیونی تعیین کردیم.

وی تصریح کرد: در زمان بررسی این بند از لایحه برنامه ششم در ذیل آن به جهت آنکه ایراد شورای نگهبان رفع شود کلمه مدیران اضافه گردید و تلقی آن شد که بار دیگر از این مکانیزم استفاده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما روز گذشته این اصلاح را انجام دادیم تا شورای نگهبان ایرادی بر آن نگیرد و اگر این ایراد هنوز باقی مانده باشد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار