استاندار خوزستان گفت: مقرر شد اعتبارات مورد نیاز برای حل مشکل آب و فاضلاب استان از طریق صندوق توسعه ملی و یا فاینانس پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اظهار کرد: خوزستان جزو معدود استان‌هایی است که آب آن علاوه بر مشکل کمی به لحاظ کیفی مشکل دارد.
وی افزود: بیشتر شهرستان‌های خوزستان یا شبکه فاضلاب ندارند یا شبکه فاضلاب آنها فرسوده شده و نیاز به اصلاح دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به قول رئیس جمهور در سفر اخیر مبنی حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان توضیح داد: مقرر شد اعتبارات مورد نیاز برای حل مشکل آب و فاضلاب استان از طریق صندوق توسعه ملی و یا فاینانس پرداخت شود.

شریعتی با اشاره به دستورات رئیس جمهوری و پیگیری‌های صورت گرفته در مورد مشکل آب و فاضلاب خوزستان ابراز امیدواری کرد: تأمین مالی اولیه‌ای به منظور اجرای این طرح انجام شود یا از طریق یک کنسرسیوم داخلی و یا از طریق فاینانس طرح آب و فاضلاب عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان را مطالبه به حق مردم استان است که سال‌ها بر زمین مانده، عنوان داشت: وزارت نیرو، نیز در این رابطه به سازمان آب و برق اطلاع داد که بحث آب و فاضلاب برای فاینانس به مناقصه گذاشته شود.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی‌ترین طرح کشور گفت: به طور حتم اجرای این طرح در راستای امنیت غذایی کشور و اشتغال استان است.

وی افزود: تا کنون 250 هزار هکتار از طرح هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان اجرایی شد و مشکلاتی که در خصوص تامین آب طرح وجود داشت نیز حل شده است.
شریعتی ابراز امیدواری کرد: باقیمانده  طرح  هزار هکتاری  نیز تعیین تکلیف شود تا  از طریق فاینانس یا صندوق توسعه ملی آن را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به فاینانس ایتالیایی بیمارستان 2 هزار تخت‌خوابی اهواز توضیح داد: از طریق وزیر بهداشت این طرح در حال پیگیری است  تا این طرح نیز عملیاتی شود.

شریعتی متذکر شد: با توجه به نیاز خوزستان و فرسوده بودن تخت‌های بیمارستانی، کمبودهای قابل ملاحظه‌ تخت‌های بیمارستانی و ظرفیت توریسم سلامت خوزستان اجرای این طرح اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی در خوزستان گفت: بانک‌ها باید خود را با چرخه حرکت کشور وفق دهند چرا که اگر بنا باشد رشد 8 درصدی در کشور ایجاد شود، به طور حتم با این سختگیری‌های نظام بانکی محقق نخواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره کمبود منابع بانکی به دلیل تورم و آسیب‌های ناشی از آن  تاکید کرد: به منظور دستیابی به رشد 8 درصدی، انتظار می‌رود سیستم بانکی با انعطاف‌پذیری بیشتری فعالیت کنند و همگام و همسو با چرخه فعالیت اقتصادی کشور فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه خوزستان جز معدود استان‌هایی است آب آن علاوه بر مشکل کمی به لحاظ کیفی مشکل دارد به مشکلات بانک‌های استان اشاره کرد و گفت:‌ بانک‌ها باید خود رابا چرخه حرکت کشور وفق دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.