کرمانشاه؛

شاخص‌ توسعه باغات استان از میانگین کشوری عقب تر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بر ضرورت برنامه‌ریزی در راستای توسعه باغات مثمر استان تاکید کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بر ضرورت برنامه‌ریزی در راستای توسعه باغات مثمر این استان با رویکرد بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی و اشتغال بهره‌برداران تاکید کرد.

رضا رحیمی ،در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: درختکاری یک سنت ایرانی اسلامی است که از نیاکان ما به ارث رسیده و باید با اهتمام به این سنت پسندیده در راستای توسعه فضای سبز استان گام برداریم.

رحیمی در ادامه با اشاره به بالا بودن میزان بارندگی های استان کرمانشاه گفت: آمارها حاکی از این است که استان کرمانشاه متوسط بارندگی 400 میلیمتر در سال دارد که این موضوع در کنار برخورداری این استان از حدود یک میلیون و 600 هزار هکتار اراضی زراعی، مرتعی و عرصه‌های منابع طبیعی وضعیت خوبی برای توسعه باغات به‌حساب می‌آید و همه اینها در حالیست که آمار باغات این استان به 40 هزار هکتار هم نمی‌رسد.

وی گفت:در عین بهره برداری بی‌رویه از منابع آبی و افتادن به جان آب های زیرزمینی، آمارها نشان می‌دهد استان کرمانشاه از نظر شاخص‌های توسعه باغات از میانگین کشوری عقب تر است.

رحیمی افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی نیز باید به دنبال شناسایی وارینته‌های مناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه معیشتی که به منابع طبیعی لطمه بزند خطرناک است، اظهار کرد: توسعه‌ای ماندگار خواهد بود که بر مبنای پایداری باشد. به عنوان مثال پروژه‌ای مانند پتروشیمی زمانی خواهد توانست پایدار باشد که با تکیه بر اصول زیست محیطی اجرا شده باشد و فعالیت‌های آن خطری را متوجه منابع طبیعی و محیط زیست نکند.

 
انتهای پیام/پ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.