معاون پرورشی و مشاور وزیر آموزش و پرورش:

مرحوم شریعتمداری، نماینده جامعه دانشگاهی کشور بود

معاون پرورشی و مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: جایگاه علمی بالای مرحوم شریعتمداری مانع از فعالیت‌های اجتماعی او در کشور نشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی فیض معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش عصر امروز در مراسم بررسی اندیشه‌‌های علمی – تربیتی زنده یاد علی شریعتمداری، عضو فقید شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساختمان مرکزی این وزارتخانه با اشاره به فعالیت‌های سیاسی مرحوم شریعتمداری اظهار داشت: مرحوم شریعتمداری در زمان پهلوی و دوران ستم‌شاهی فعالیت‌های سیاسی انجام می‌داده است و به خاطر مبارزات علیه شاه بارها به زندان افتاده و از کارش تعلیق شد.

وی بیان کرد: مرحوم شریعتمداری بخاطر ممنوع الکار‌ بودنش چند سالی را در خارج از کشور به تدریس پرداخته و ایشان از پیروان امام ر‌احل بود و در زمان بازگشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به کشور، شریعتمداری نماینده جامعه دانشگاهی کشور در فرودگاه مهر‌آباد در سال 57 بود.

وی عنوان کرد: یکی از ظرافت‌های خاص سیاسی حضرت امام (ره) استفاده از شخصیت‌های علمی در جهت ارتقای سطح کیفی کشور بود و با توجه به اینکه استاد شریعتمداری از جایگاه علمی بالایی برخوردار بود، هیچ‌وقت از مسئولیت‌های اجتماعی برعکس برخی از افراد فرار نمی‌کرد.

مرحوم شریعتمداری کتاب‌های زیادی را در حوزه علم و تربیت تدریس کرده است و کتب خوبی در زبان‌های خارجه به وسیله ایشان ترجمه شده است و ایشان جزو معدود نویسندگانی است که هیچگاه در نوشته‌هایش زیاده‌گویی نمی‌کرد و همه مطالب را عینا در تالیفاتش‌ می‌آورد.

وی یادآور شد: در معاونت فرهنگی طبق توافقی که در شورای مدیران صورت گرفته است، هر هفته جلساتی تحت عنوان عصر تربیت با موضوعات کاربردی و مدرسه محور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار