فرماندار تکاب گفت:مشارکت همگانی و نهادینه شدن مسئولیت‌پذیری در جامعه در زمینه حفظ و احیاء منابع طبیعی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ایرج ثقفی در آئین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: مشارکت همگانی و نهادینه شدن مسئولیت‌پذیری در جامعه در زمینه حفظ و احیاء منابع طبیعی امری ضروری است.

فرماندار با تشریح اهمیت حفظ منابع طبیعی برای آیندگان بیان کرد: همه اقشار جامعه در زمینه حفظ منابع طبیعی مسئولیت دارند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مختلف، انجمن‌ها و فعالان اجتماعی باید برای نهادینه شدن فرهنگ مشارکت همگانی و مسئولیت‌پذیری در حفظ منابع طبیعی تلاش کرده و برنامه‌ریزی کنند.

فرماندار با اشار به گسترش معادن در شهرستان افزود: فعالیت‌های معدنی در شهرستان باید در چارچوب قوانین و مقررات بوده و حفظ و احیای منابع طبیعی نیز بطور حتم مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: معادن همچنین باید برنامه مدونی برای مشارکت در امر توسعه شهرستان داشته باشند چرا که بهره برداری از ظرفیت‌های معدنی یکی از مهمترین مولفه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در تکاب است.
امام جمعه موقت تکاب نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیز داری بر اهمیت انفال و حفظ منابع طبیعی در آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار (ع) گفت: در آموز‌های دینی بر تلاش برای حفظ منابع طبیعی به طور مکرر تاکید شده است.
حجت الاسلام محمد رضا عبدی افزود: حفظ منابع طبیعی با اخلاقیات و ارزش‌های دینی و انسانی گره خورده است.

در ابتدای این مراسم، رئیس اداره منابع طبیعی گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این اداره ارائه نمود.
در ادامه این آئین و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روزدرختکاری طی مراسمی با حضور فرماندار تکاب، مسئولان ادارات و خانواده‌های معظم شهدا ۴۵۰ اصله نهال به نام و یاد ۴۵۰ شهید سرافزاز شهرستان تکاب در محل گلزار شهدای گمنام و سایر مناطق تکاب غرس و کاشته شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.