معاون حقوقی و بین‌المللی ظریف با اشاره به ظرفيت بالای اقتصادی بندر چابهار اين بندر را نقطه اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب و با صرفه اقتصادی بالا خواند.

عراقچی: اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تحولات جهانی اثر گذار است/ کشورهای عضو به ظرفیت بندر چابهار توجه داشته باشند
به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سيد عباس عراقچی معاون امور حقوقی وبين المللی وزارت امور خارجه كه در اجلاس وزرای امور خارجه سازمان كشورهای حاشيه اقيانوس هند در جاكارتا شركت كرده است امروز ١٦ اسفند ٩٥ طی سخنانی در اين اجلاس ضمن اشاره به اهميت سازمان كشورهای حاشيه اقيانوس هند در اثرگذاری بر تحولات جهانی، خواستار تقويت همكاری كشورهای عضو در قالب اولويت‌های ٦گانه اين سازمان خصوصا در زمينه تجارت و سرمايه گذاری و بالا بردن ظرفيت همكاری‌های بانكی و مالی ميان كشورهای عضو شد.

عراقچی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به توافق هسته‌ای، برداشته شدن تحريم‌ها را زمينه بسيار مناسبی براي افزايش همكاری‌های اقتصادی ميان كشورهای عضو خصوصا در منطقه خليج فارس كه محل اتصال به اقيانوس هند می‌باشد دانست.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با اشاره به ظرفيت بالای اقتصادی بندر چابهار در ايران، اين بندر را نقطه اتصال شرق و غرب، و شمال و جنوب و با صرفه اقتصادی بالا خوانده و خواستار توجه كشورهای عضو به ظرفيت‌های اين بندر شد.

وي در ادامه با اشاره به برگزاری اولين اجلاس روسای مناطق آزاد سازمان كشورهای حاشيه اقيانوس هند در ارديبهشت ماه سال جاری در بندر چابهار، حصول توافق در زمينه ايجاد مكانيسم همكاریها را عامل موفقيت اين رويداد مهم در چارچوب اهداف سازمان مبنی بر ايجاد ارتباطات درون گروهی خواند.

اجلاس سران سازمان كشورهاي حاشيه اقيانوس هند فردا در جاكارتا برگزار می شود و محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان به نمايندگی از رئيس جمهور در اين اجلاس شركت می نمايد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار