این تعداد پایگاه اورژانس اجتماعی قرار است بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال در کشور ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسین نحوی نژاد  معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی گفت: این تعداد پایگاه اورژانس اجتماعی قرار است بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال در کشور ایجاد شود.

حسین نحوی نژاد   افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزار نفر مشمول این مهم خواهند شد و پایگاه اورژانس اجتماعی در این شهرها ایجاد می‌شود.

وی اظهارداشت: اکنون بین 160 تا 170 پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرهای کشور در حال فعالیت بوده و با اضافه شدن این 160 پایگاه جدید، مجموع تعداد آن به بیش از 320 پایگاه می‌رسد.

نحوی نژاد با اشاره به اهمیت فعالیت پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه گفت: اورژانس اجتماعی باهدف مداخله در زمینه‌های کودک‌آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و مواردی ازاین‌دست ایجادشده و در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه امروز 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند تصریح کرد: امروز نسبت جمعیت سالمندان در کشورمان نسبت به مجموع جمعیت شاید کمتر از سایر کشورهای عربی اطراف باشد؛ اما باید توجه داشت که شیب سالمندی در کشور بسیار بالاست.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده تا سال 1430 هجری شمسی، بیش از 25 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید برای این مهم چاره‌اندیشی کرد.

نحوی نژاد با تأکید بر اینکه باید به عوارض سالمندی کشور توجهی ویژه شده و برای کاهش این عوارض از همین امروز برنامه‌ریزی شود اظهارداشت: می‌توانیم با سالم‌سازی زندگی جوانان امروز کشور، از آسیب‌های سالمندی کشور در آینده کاسته و افزایش جمعیت سالمندان کشور در آینده را به فرصتی از افراد باتجربه تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.