اقامتگاه بومگردی باغ بهشت در روستای شادکام شهرستان بافق افتتاح شد.

   فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:تاکنون 45 اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد به بهره برداری رسیده است که با افتتاح اقامتگاه بومگردی باغ بهشت روستای شادکام، تعداد اقامتگاه های بومگردی فعال در سطح استان به چهل و شش واحد رسیده است.

 دانش یزدی افزود:گردشگری فرصت‌های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می‌کند که بیشتر آن‌ها، روابط مستقیم و متقابل میزبان و مهمان را در خانه و املاک خانواده گردشگر پذیر در بردارند.

 وی ادامه داد : یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که در چند سال گذشته در ایران به شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوگردی است.

دانش یزدی در توضیح اقامتگاه های بومگردی استان گفت: اقامتگاه های بومگردی استان در سطح بافت های تاریخی شهرستانهای یزد، اردکان، میبدوابرکوه و چند روستای استان مستقر هستند و هریک از این اقامتگاه ها خدمات متفاوتی را به گردشگران ارائه می دهند .

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در خصوص ایجاد اقامتگاههای بومگردی گفت: هدف ما از ایجاد این اقامتگاه ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و همچنین حفظ خانه های تاریخی است.

روستایی شادکام از توابع بخش مرکزی شهرستان بافق در استان یزد است و یکی از روستاهای هدف گردشگری استان محسوب می شود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.