بجنورد؛

آغاز کاشت نهال در عرصه های منابع طبیعی

همزمان با هفته منابع طبیعی کاشت 300 هزار اصله نهال در عرصه های منابع طبیعی استان در حوزه جنگل، بیابان و فضای سبز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مراسم روز درختکاری گفت: پیش بینی شده که در سال جاری 375 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان جنگل کاری شود.

وی بر اقتصادی کردن طرح های جنگل و مراتع در استان تاکید کرد و افزود : 50 هزار هکتار طرح مرتع داری و جنگل کاری اقتصادی در استان در حال اجرا است که نیاز به مشارکت بیشتر مردم در این خصوص داریم.

حسن وحید اظهار کرد : این تعداد نهال در راستای جلب مشارکت شهروندان، ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی توزیع و غرس می شود.

استاندار خراسان شمالی هم در این مراسم گفت : ورودی و خروجی تمام شهرهای استان درختکاری می شود و مسافت یک تا ۲ کیلومتری منتهی به ورودی و خروجی تمام ۲۲ شهر استان در یک برنامه ۵ ساله درختکاری خواهد شد .

دراین مراسم که در محل احداث کوهستان پارک ۴۴ هکتاری شهر بجنورد برگزار شد، کارت عضویت افتخاری همیار طبیعت به محمدرضا صالحی استاندار اهدا شد.

گفتنی است : خراسان شمالی افزون بر ۲ میلیون و ۳۳ هزار هکتار عرصه های طبیعی اعم از جنگل، مرتع و بیابان دارد که ۷۲ درصد مساحت استان را شامل می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.