جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم‌ترین دستاورد سربازی تولید امنیت ملی است.

مهم‌ترین دستاورد سربازی تولید امنیت ملی استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسنی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نهمین جشنواره سرباز آجا که صبح امروز 16 اسفند ماه در سالن خلیج‌فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه قداست سربازی در روایات دینی مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و نگاه ملی که از همین آ‌موزه‌ها جریان دارد سرباز به عنوان عنصری مقدس و سربازی به عنوان یک عمل مقدس گفته شده است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: سربازی علاوه بر قداستی که دارد دستاورهای زیادی برای کشور و شخص سرباز دارد.

وی درباره رهاوردهای ملی سربازی گفت: اولین و مهم‌ترین دستاورد سربازی برای کشور تولید امنیت ملی و پاسداری از تمامیت ارضی و مرزی کشور است. باید برای همگان این موضوع روشن شود که سربازان عامل امنیت و امنیت پیش نیاز داشتن سایر امکانات در کشور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی با ابراز نگرانی به خاطر کشته شدن افراد بیگانه که به دلیل نداشتن امنیت از کشورهای خود مهاجرت می‌کنند، گفت: همگان می‌بینند که در کشورهای اطراف ما چون امنیت وجود ندارد هیچ امکاناتی نیز نیست. متأسفانه  در دنیای تکنولوژی و فناوری امروز برخی کشورها رکورد بی‌سوادی را در اختیار خود گرفته‌اند چرا که امنیت ندارند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: نیروهای مسلح در کشورمان تولیدکننده امنیت ملی هستند که بخش اعظم این تولید به دوش سربازان جان بر کف است.

وی با تأکید به این موضوع که دومین رهاورد سربازی ایجاد عامل بازدارندگی است، ادامه داد: همگان در دوران دفاع مقدس و پیرزی انقلاب دیدند که صدام حسین اشتباهی بزرگ انجام داد و با تصور این موضوع که ایران پس از انقلاب نیروی مسلح قوی ندارد و می‌تواند ظرف چند روز به اهداف شوم خود برسد به ایران حمله کرد اما این را نمی‌دانست که مردمان این کشور دست‌پرورده نهضت امام حسین(ع) هستند و با سربازی از دستاوردهای خود دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی افزود: آن حرکت بزرگ مردم در دفاع از کشور باعث شد تا امروز هیچ کشوری فکر تجاوز به خاک میهن اسلامی را حتی در فکر خود نپرورد و اشتباه صدام را نکند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در خصوص رهاورد سوم سربازی برای کشور بیان داشت: رهاورد سوم سربازی دفاع از دین است. مملکت ما کشوری اسلامی است و نظام اسلامی دارد و حفظ آن بر همه واجب است لذا سربازی در این کشور نیز باید دفاع وجود داشته باشد.

وی درباره رهاوردهای سربازی برای شخص سرباز نیز گفت: در کنار رهاوردهای ملی سربازی دستاوردهایی چون ادای دین، آرامش وجدان، کسب تجربه، احساس افتخار و مسائلی از این دست را برای شخص سرباز به همراه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: اگر مقام معظم رهبری در برابر دشمن می‌ایستند و پاسخ‌های کوبنده به یاوه‌گویی آنها می‌دهند به خاطر وجود شما سربازان جان بر کف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار