فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار افزایش توجه مسوولان برای بالا بردن سرانه جنگل در این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بدر شکوهی در مراسم آیین روز درختکاری و در جمع مردم روستای عین الدین و مسوولان با بیان اینکه متاسفانه شهرستان بستان آباد جنگل طبیعی ندارد گفت:باید تلاش شود سرانه جنگل در این شهرستان با کاشت انواع نهال و با احداث پارک و جنگل بالا رود.
وی با بیان اینکه اگر امروز حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در دستور کار دستگاههای متولی و مردم قرار نگیرد در آینده نه چندان دور در شهرستان شاهد مشکلات زیست محیطی خواهیم شدافزود: بی مهری به طبیعت در شهرستان بستان آباد گاها از سوی برخی از بهره برداران منابع طبیعی نیز مشاهده می شود .
فرماندار شهرستان بستان آباد توجه به احیای مسائل زیست محیطی در کشور را از دغدغه های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود:باید تلاش شود فرهنگ حفاظت از محیط زیست و درختکاری از سوی آموزش و پرورش به طور جدی دنبال شود.
وی به مشکلات کم آبی و بروز خشکسالی های پی در پی در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود:باید تلاش شود از سیستم های نوین آبیاری و حمایت هایی که دولت در این زمینه دارد در بخش کشاورزی و نهال کاری بهره جست.
وی به وجود انواع معادن در شهرستان بستان آباد اشاره کرد و افزود:متاسفانه مشاهده می شود که در این شهرستان بهره برداری بیش ازحد مجاز از معادن زمینه تخریب محیط زیست را باعث شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستان آباد نیز دراین مراسم این شهرستان راقطب تولید نهال در استان عنوان کرد و افزود:نهالستان قوریگل با تولید 400 هزار اصل نهال غیر مثمر نقش مهمی را در توسعه منابع طبیعی دارد.
سید سجاد حسینی  با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد جنگل طبیعی نداریم، افزود: در دو سایت الخلج و شبلی در شهرستان بستان آباد به مساحت 50 هکتار حدود 30 هزار اصل نهال در دست اقدام داریم.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی شهرستان و سرانه فضاهای سبز نسبت به جمعیت این شهرستان کم است، خاطرنشان کرد: با کمک دهیاران، شوراهای اسلامی روستا، شهرداری ها و آموزش و پرورش، تلاش می کنیم بستر توسعه و اقدامات عملی کاشت نهال را ترویج دهیم.
حسینی با اشاره به رویکرد منابع طبیعی در راستای عملیات تثبیت خاک و ایجاد حوزه های آبخیزداری گفت: پروژه های آبخیزداری شهرستان در حدود 50 هزار هکتار در دست اجرا می باشد.
حسینی آموزش عمومی و بالا بردن آگاهی اقشار مردم را نقش مهمی درکاهش تخریب و نابودی منابع طبیعی عنوان کرد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.