سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تاخیر در علت مرگ کیارستمی گفت: بيمارستان هاى دولتى آماده باش لازم را دارند، اما بخش خصوصى به اندازه سهم خود از ارائه خدمت سر باز می‌زند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ايرج حريرچى سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى هفتگی خود که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد، درباره پرونده عباس کیارستمی گفت: پرونده عباس کیارستمی در نظام پزشکی و مراجع قضایی مربوطه مطرح شده و ما به عنوان وزارت بهداشت گله مند هستیم زیرا در این زمینه حساسیت افکار عمومی برانگیخته شده که انتظار داريم علت فوت آقاى كيارستمى زودتر اعلام شود و براى چنين پرونده هايى با توجه به افكار عمومى، سرعت عمل لحاظ شود.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی بررسی و توسط دادگاه مربوطه اعلام شود که در رسیدگی به چنین پرونده هایی سرعت عمل بسیار مهم است، در کشور ما از لحاظ خطاهای درمانی به کشورهای همسطح و توسعه یافته تفاوتی وجود ندارد اما به دلیل ارتباط خوب و اعتمادی که مردم به جامعه پزشکی دارند، میزان شکایات در کشور ما کمتر است.

قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: دوستانى كه از لحاظ قانونى مسئولند مثل نظام پزشكى و مرجع قضايى بايد اعلام كنند که در این زمینه اگر اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد، اعتماد مردم به جامعه پزشکی بیشتر خواهد شد و اثر بهتری در جامعه پزشکی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از لحاظ خطاهاى درمانى در كشور ما نسبت به كشورهاى توسعه يافته تفاوت چندانى وجود ندارد، افزود: به دليل ارتباط خوب و اعتماد مردم به جامعه پزشكى، ميزان شكايات در كشور ما كمتر است.

حریرچی اظهار داشت: الان جامعه پزشكى در همه بررسى ها در ١٥ سال گذشته در اكثر موارد جزو گروه هاى اول و دوم از لحاظ اعتماد مردم بودند که نسبت به گروه هاى ديگر اجتماعى، اعتماد مردم به پزشكان بيشتر است.

وی تاکید کرد: اين اعتماد اگر خدشه دار شود، به نفع هيچكس نخواهد بود، زیرا بسيارى افراد با اعتمادبخشى پزشك بدون دارو خوب مى شوند و اين كه پزشكان بايد وقت بگذارند بسيار خوب است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در هيچ بيمارستانى پزشكان تا آخر اسفند كارهاى خود را كم نخواهند كرد و تجربه نشان مى دهد در اسفند ماه بيشتر از ساير ماه هاى سال عمل جراحى انجام مى شود.

وی تصریح کرد: بيمارستان هاى دولتى آماده باش لازم را دارند، اما بخش خصوصى به اندازه سهم خود از ارائه خدمت، اين سهم را در ايام تعطيلات ارائه نمى كند که در بيمارستان هاى دولتى اجازه نمى دهيم كوچكترين مشكلى براى بيماران در ايام تعطيلات اتفاق بيفتد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار