در مراسمی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از 7 خانواده شهدای محیط بان استان فارس تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در این مراسم با تجلیل از شهدای محیط‌بان و گرامیداشت همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس بر لزوم تداوم فرهنگ ایثار و شهادت برای پاسداری از ارزشهای معنوی زیست محیطی تاکید کرد.
 
ابتکار افزود: دولت در رابطه با مشکلات محیط بانان میراث خوبی از دولت قبل تحویل نگرفت، هشت محیط‌بان حکم قطعی محکومیت داشتند که با پیگیری این موارد برطرف و حل و فصل شده است.
 
وی ادامه داد: اقدامات خوبی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با رسیدگی به مشکلات خانواده شهدای محیط‌بان انجام شده و باید تمام تلاش خود را برای رسیدگی بیشتر به مشکلات خانواده محیط‌بانان شهید انجام دهیم.
 
ابتکار با بیان اینکه امسال هزار و 600 محیط‌بان دوره‌های آموزش‌های تخصصی را گذرانده‌اند، بیان کرد: لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان به مجلس ارائه شده و انتظار داریم مجلس آن را تصویب کند تا گامی برای حمایت از این قشر برداشته شود.
 
وی به رایزنی‌های انجام شده با وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه برای تامین امکانات مورد نیاز حرفه‌ای محیط‌بانان اشاره و اظهار داشت: جایگاه محیط‌بان در محیط زیست جایگاه رفیعی است، امیدواریم بتوانیم برای ارتقای بیشتر این جایگاه بکوشیم.
 
رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: محیط‌بانان خط مقدم دفاع از محیط زیست به‌شمار می‌روند اما به لحاظ معیشتی وضعیت و شرایط خوبی ندارند که سعی شده سختی کار محیط‌بانان را مصوب کنیم که دولت نیز  در این زمینه توجه ویژه داشته امتیاز سختی کار برای محیط‌بانان تصویب شده است.
 
در مراسمی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از هفت خانواده شهدای محیط بان استان فارس تجلیل و از تندیس محیط بان شهید منوچهر شجاعی رونمایی شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار