کنگره ملی بانوی شهید شاخص کشور، رقیه رضایی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛این کنگره امروز با حضور محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام و در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.
 
کنگره ملی بانوی شهید شاخص کشور
 
همچنین دراین مراسم از کتاب زندگی نامه شهید رقیه رضایی با نام «دختری که پروانه شد»، تمبر و سردیس این شهید رونمایی شد.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در این کنگره گفت: رقیه رضایی از شهدای شاخص کشور در سال ۹۵، ادامه دهنده راه حضرت زینب (س) بود و امروز هم زنان کشور ما باید همواره میراث دار راه شهدا باشند.
 
 
 
سردار محمد شاهرخی افزود: شهدا در مسیر حق و حقیقت حرکت کرد ند و ما اگر در مسیر شهدا قدم برداریم به سعادت دنیوی و اخروی خواهیم رسید.

کنگره ملی شهید شاخص سال ۹۵ بسیج جامعه زنان با هدف افشاگری جنایت‌های آل سعود، آمریکا و اسرائیل، ایجاد پیوند بین زنان با شهدا، حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا و ارائه الگوهای قابل دسترسی به نسل جوان برگزار شد.
 
شهید رقیه رضایی فعالیت‌های چشمگیری در شهر سنندج علیه تحرک‌های ضد انقلاب داشت، به گونه‌ای که پس از شهادتش یکی از مراکز فرهنگی آن شهر به نام او نام گذاری شد.
 
وی جوان‌ترین زنی است که در ۹ مرداد سال ۱۳۶۶ حجاج در حادثه خونین شهر مکه، در سن ۲۲ سالگی به شهادت رسید.
 
کنگره ملی بانوی شهید شاخص کشور 
 
استان قزوین دارای ۱۷ شهید زن است که ۹ نفر از آنان در حادثه خونین مکه مکرمه سال ۶۶ به شهادت رسیدند.
 
همه ساله در کمیسیون جامعه بسیج کشور، یک شهید از بین ۷ هزار زن شهید کشور به عنوان بانوی شاخص سال معرفی و سپس مستند‌ها و مطالب مختلف در خصوص شخصیت وی تهیه می‌شود که شهید رقیه رضایی، شهید شاخص سال ۹۵ بود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار