مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت با بیش از 90 درصد چایخانه‌های عرضه قلیان برخورد قانونی کرده‌ایم اما هدف اصلی تعطیلی این صنف به طور کامل نیست، بلکه تنها اجرای قوانین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی رفیعی  امروز در حاشیه برگزاری طرح بسیج سلامت نوروزی در شهر اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هر عاملی که بتواند سلامت انسان‌ها را اعم از آب، غذا و هوا به خطر بیاندازد، باید مورد پیگیری مراکز بهداشتی قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت آب آشامیدنی و نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی به روی آب آشامیدنی اصفهان، افزود: علاوه بر کنترل آب آشامیدنی، آب استخر و کارخانه‌ها یخ‌سازی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کنترل می‌شوند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: حمل ‌و نقل مواد غذایی از مواردی به شما می‌روند که باید نظارت‌های بهداشتی روی آن‌ها انجام شود تا در توزیع مواد و محصولات غذایی به مراکز نیز بهداشت اولیه رعایت شود.

وی در رابطه با رتبه‌بندی رستوران‌ها تأکید کرد: یک پنجم کل نمونه‌برداری‌های کشور از غذاهای مصرفی در استان اصفهان انجام می‌شوند.

رفیعی ادامه داد: بازرسی از آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، اماکن مذهبی، زندان‌ها، پایانه‌های زمینی و هوایی، مراکز ترک اعتیاد و پسماندها نیز از وظایف مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستان اصفهان حذف قلیان به صورت کامل انجام شده است، افزود: در تلاش هستیم تا در آینده‌ای نزدیک در سطح استان اصفهان نیز قلیان را حذف کنیم.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز کرد: با بیش از 90 درصد چایخانه‌های عرضه قلیان برخورد قانونی کرده‌ایم اما هدف اصلی تعطیلی این صنف به طور کامل نیست، بلکه تنها اجرای قوانین است.

وی تأکید کرد: از اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین هفده هزار و 420 مورد بازرسی و بازدید انجام شده است که از دو هزار و 741 مرکز عمومی، 488 مکان بین‌راهی، 278 سامانه آب‌رسانی بازرسی صورت گرفته است.

رفیعی با بیان اینکه به اینکه از سال گذشته 45 هزار و 377 کیلوگرم مواد غذایی معدوم شده‌اند، اضافه کرد: 27 عدد واحدهای صنفی به دلیل تخلفات شدید تعطیل شده و هم‌چنین 132 واحد به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی افزود: در برنامه نوروزی سال گذشته در استان اصفهان سی هزار و 843 بازدید و بازرسی انجام شده است که از این تعداد 448 مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و 142 واحد صنفی نیز تعطیل شد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: هم‌چنین یک هزار و 286 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی و یک هزار و 803 نمونه‌برداری آب آشامیدنی و 25 هزار مورد کلر سنجی انجام شده است.

رفیعی اظهار کرد: همچنین در برنامه نوروزی سال گذشته 61 هزار و 662 کیلوگرم مواد فاسد و غیرمجاز کشف و معدوم شدند و با 218 متخلف دوره‌گرد نیز برخورد قانونی شد.

وی در پایان با اشاره به آمار معدوم‌سازی تعداد جام‌های قلیان در اصفهان گفت: پس از جمع‌آوری چایخانه‌ها در شهرستان اصفهان، از حدود 350 واحد چایخانه در این شهرستان حدود 532 هزار جام قلیان را جمع‌آوری کرد که به زودی این جام‌ها معدوم خواهند شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار