مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ۹۰ درصد دام‌های شمال استان هویت‌دار شده‌اند.

هویت دار شدن 90 درصد دام‌های استان به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مدیرکل دامپزشکی استان کرمان حسین رشیدی صبح امروز در آخرین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در سال 95 اظهار‌ داشت: همه شترها در سطح استان قبل از کشتار و یا جابه‌جایی نمونه‌برداری شده و در غیر این صورت مجوز کشتار و یا حمل و نقل برای آنها صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد دام‌های شمال استان هویت‌دار هستند اظهار‌داشت: همه دام‌هایی که در کشتارگاه‌های سطح استان ذبح می‌شوند هویت‌دار هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه نزدیک به 10 هزار نفر شتر در سال جای مورد آزمایش قرار گرفته  است با اشاره تهیه و تدوین سند امنیت غذایی در استان کرمان گفت: کارهای بزرگی تا کنون در این رابطه صورت گرفته است.

وی با اشاره راه‌اندازی کشتارگاه بم و پوشش 4 شهرستان شرق استان تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت کشتارگاه‌های دام استان کرمان بهبود یافته و راه‌اندازی این کشتارگاه‌ها و قرارگرفتن گوشت‌ها در پیش‌سرد‌کن اقدام مهمی در این حوزه است.

رشیدی از پیشرفت 70 درصدی کشتارگاه بزرگ کرمان خبرداد و افزود: این کشتارگاه ظرف چند ماه آینده آماده به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از آبان‌ماه شاهد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور بودیم گفت: خوشبختانه در استان تنها شاهد دو کانون این بیماری در روزهای اخیر بودیم که با پیگیری‌های به موقع و معدوم‌سازی 5 هزار پرنده در شعاع یک کیلومتری کانون شناسایی شده در جیرفت و جمع‌آوری، مراقبت و نمونه‌برداری از کلیه پرندگان کانون دوم در خیابان میرزارضای‌کرمانی با همکاری دستگاه‌های مربوطه همه چیز در حال کنترل است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان از زنجیره کامل تولید مرغ برخوردار هستیم گفت: استان کرمان از ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردار بوده و نیازهای استان را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه با اتمام فصل سرما بحران این بیماری تمام می‌شود گفت: با همکاری نیروی انتظامی از ورود پرنده زنده و کودمرغی فاقد مجوز به استان کرمان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار