تبریز؛

اختراع دستگاه برف خور در هشترود

جوان هشترودی برای اولین بار دستگاه برف خور کم حجم را اختراع نمود.

اختراع دستگاه برف خور در هشترودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهمن وکیلی که اهل روستای بیگ بلاغی شهرستان هشترود می باشد در مورد مزایای این برف خور گفت : این برف خور با توجه به حجم کم خود می تواند در محور جلو وعقب تراکتور های معمولی نصب شود .
وی گفت : در برخی راههای روستایی که امکان بازگشایی توسط ماشین آلات بزرگ راهداری به علت سنگلاخ و گل و لای جاده وجود ندارد این دستگاه به راحتی می تواند این مسیرها را بازگشایی کند.
وی گفت : این دستگاه را در مدت یک هفته و با هزینه 80 میلیون ریال ساخته ام و در صورت تولید انبوه قیمت آن پائین و کم خواهد شد.
وی از دیگر مزایای این دستگاه را برفروبی تا ارتفاع 80 سانتی متری عنوان نمود.
حسن مستفید فرماندار هشترودهم به کمبود ماشین آلات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هشترود اشاره نمود و گفت : با توجه به وسعت گسترده منطقه و صعب العبور بودن برخی راههای روستایی باید امکانات راهداری این شهرستان به ماشین آلات نوو مجهز تجهیزشود.
مستفید افزود : بارش های چند روز اخیر باعث مسدود شدن راه ارتباطی 60 روستا با مرکز این شهرستان شده بود که با تلاشهای راهداری در حال بازگشایی هستند
وی ادامه داد در صورت تولید انبوه این دستگاه توسط مبتکر هشترودی تمامی دهیاران شهرستان مستلزم به تهیه این دستگاه در روستای خود خواهند شد.
فرماندار هشترود گفت : در صورت درخواست سایر دهیاران شهرستانهای استان و کشور این دستگاه به آنها نیز بنام هشترود واگذار خواهد شد .
وی در ادامه از کمک رسانی و ارسال آذوقه به روستاییانی که راههای آنها مسدود شده بود در چند روز اخیر خبر داد
قبلا دستگاهها برف خور بزرگ بودند که به ماشین های کمپرسی بزرگ وصل می شدند اما این دستگاه به تراکتور وصل می شود و قدرت پاشش برف نیز 60 متر است .
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.