رئیس دانشگاه تهران گفت: اید به پایان‌نامه‌های دانشجویان جهت داده شود دانشگاه برنامه‌های متعددی دارد که پایان‌نامه‌های دانشجویان را به مراکز رشد وصل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم تجلیل دانشجویان نمونه سال 95 که ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: از نظرما اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان دانشگاه تهران جزء دانشجویان نمونه و برجسته هستند.

وی ادامه داد: کسانی که امکان ورود به دانشگاه تهران را دارند افرادی سخت کوش بوده تا توانسته‌اند در یک رقابت سنگین به دانشگاه تهران ورود پیدا کنند.

نیلی احمدآبادی اظهار داشت: از میان این دانشجویان، دانشجویان دکترا هستند که در یک رقابت در سطح ملی این رقابت را انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: امسال دانشگاه تهران با انتخاب 3 نفر از دانشجویان به عنوان دانشجویان نمونه کشوری توانسته‌ رتبه خوبی در سطح ملی به خود اختصاص دهند.

وی گفت: قطعا دانشجویان بیشتری می‌توانند به این کار نائل شوند همینطور که در برنامه‌های مختلف نشان از حضور پررنگ دانشجویان دانشگاه تهران را به وضوح می‌بینیم.

نیلی احمد‌آبادی گفت: وقتی صحبت حوزه‌های علمی، فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی می‌شود دانشجویان دانشگاه تهران هستند که در صدر قرار دارند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: همه استعداد دارند و مهمتر این است که چگونه از این استعداد استفاده می‌کنید.

وی تصریح کرد:یکی از وظایفی که دانشگاه بر عهده دارد فراهم کردن فضای لازم برای به ثمر رسیدن این استعداد‌ها و کوشش‌ها است.

نیلی احمدآبادی افزود: اگر دانشگاه تهران در صدر کشور قرار دارد به این معنا است که دانشگاه در طول تاریخ به خودش توانسته است این فضاها را به وجود آورد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران شناخته شده و به عنوان دانشگاهی است که مسئولیت‌های دانشگاهی و فرهنگی دانشجویان را ارج می نهد و معتقد است بدون فعالیت این فضای آموزشی مفهوم دانشگاه شکل نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: تفاوت دانشگاه و مدرسه در همین تعامل و فضای حاکم است که در میان دانشگاهیان وجود دارد و دانشگاه باید کوشش خود را به نشان دهد.

نیل احمد‌آبادی بیان کرد: امروز ما چگونه یک دانشگاه را در نظر داریم و چگونه دانشجو را باید پرورش و فارغ‌التحصیل کنیم همچنین دغدغه اصلی دانشجویان شغل است و این وظیفه تمام مسئولین کشور بوده که به دغدغه دانشجویان رسیدگی کنند.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که شغل به شیوه ثابت معنا ندارد ما علاقمندبوده تا هر سال بخشی از فارغ‌التحصیلان را در دانشگاه به کار گرفته شوند ولی به دلیل اعتبارات و کمبود بودجه و انباشت نیرو با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه سالیانه 80 تا 100 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران استخدام می‌شود که بر اساس مصوبات شورای جذب دانشگاه تهران کسانی جذب می‌شوند که از دانشگاه‌های سطح یک کشور باشند .

نیل احمد آبادی ادامه داد: نسبت نیروی انسانی در دانشگاه دولتی نسبت به کسانی که اشتغال در بخش خصوصی دارند عدد بالایی است لذا شعار دانشگاه و دانشجوی کارآفرین یک نیاز است و موضوع امروز نیست و خود دانشگاه باید جزدانشگاه‌های کارآفرین باشد و این نیز از برنامه‌های اصلی دانشگاه بوده که امیدواریم سال آینده این کار به ثمر برسد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: باید به پایان‌نامه‌های دانشجویان جهت داده شود دانشگاه برنامه‌های متعددی دارد که پایان‌نامه‌های دانشجویان را به مراکز رشد وصل کند ما در آغاز راه هستیم و این تغییر و نگرش در سایر دانشگاه‌ها باید اعمال شود.

وی ادامه داد: ما استقبال می‌کنیم به ویژه از دانشجویان دکترا که دارای سبک باشند و از این دانشجویان کمک می‌گیریم کهبا نگاه خود یک نقش مشاوره در دانشگاه به وجود آورند و قطعا دانشجویان می‌توانند جزو مشاوران اصلی در دانشگاه قرار بگیرند.

نیل احمدآبادی یادآور شد:امیدواریم با افق‌های دانشگاه که دنبال آن هستیم بتوانیم نیاز‌های خود را به مراتب بر طرف کنیم و خوشبختانه دانشگاه تهران در مهندسی جزو دررده 48 دنیا است.

رئیس دانشگاه تهران  از دانشجویان نمونه سال 95 در سه گروه، دو نفر آموزشی کشاورزی و پزشکی و دامپزشکی، یک نفر گروه آموزشی فنی و مهندسی و یک نفر در گروه آموزشی و هنر تجلیل کرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.