نخست وزیر ایتالیا با انتقاد از اتحادیه اروپا، خواستار کمک این اتحادیه در خصوص موضوع مهاجرت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان فیرنتسه پست، «پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا در یک برنامه تلویزیونی، با انتقاد از اتحادیه اروپا در خصوص موضوع مهاجرت، گفت: من نمی توانم قبول کنم اتحادیه اروپا در خصوص برخی از مسائل مانند ریاضت اقتصادی اینچنین سخت گیر باشد، اما در عوض، به برخی از کشورها اجازه می دهد تصمیم هایی را که درباره آوارگان گرفته شده است، اجرایی نکنند.

جنتیلونی گفت: در اجلاس سران (اروپا) در تاریخ بیست و پنجم ماه مارس سال 2017 میلادی، دو موضوع محور جلسه خواهد بود: اروپا باید به رشد (اقتصادی) کمک کند و در خصوص موضوع مهاجرت نیز باید هر کشوری سهم خود را ایفا کند. در خصوص موضوع مهاجرت، شرکای اروپایی به اندازه کافی به ما کمک نمی کنند. ما عادت کرده ایم از آلمان بد صحبت کنیم. برخی از اوقات نیز یک اشتباه می کنیم. به عنوان مثال، برلین در خصوص موضوع مهاجرت، کارهای زیادی را انجام داده است. برخی از کشورها نقش خود را ایفا می کنند و خیلی از دیگر کشورها که کمک های زیادی را از اتحادیه اروپا دریافت می کنند، کاری انجام نمی دهند.

نخست وزیر ایتالیا افزود: این کشور به منظور محدود کردن ورود آوارگان، در حال دستیابی به توافق های دریایی با برخی از کشورها است. با توجه به اینکه، در این زمینه، به طور تقریبی شاهد غیبت کامل اتحادیه اروپا هستیم. توافق با لیبی موجب همکاری مشترک ما با این کشور است. تا چند هفته آتی، به گارد ساحلی لیبی قایق های تندرو خواهیم داد. قطعا اگر آنها علیه قاچاقچیان انسان فعالیت کنند، قدم های رو به جلوی قابل توجهی را بر خواهیم داشت.

نخست وزیر ایتالیا همچنین خاطر نشان کرد‌ طرحی را در دست بررسی داریم که بر اساس آن، آوارگان به شیوه آبرومندانه ای پذیرش و به کار گیری خواهند شد. به شیوه ای که کارکرد آنها برای جامعه مفید باشد. اگر مشغول به کار نشوند، خطرهای ناشی از افراط گرایی، چند برابر می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار