معاون دادستان ایلام: به دلیل وجود سرور تلگرام در خارج از کشور و نداشتن اشراف کامل بر آن ، تبهکاران تمایل زیادی به استفاده از این بستر در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام؛حشمت الله شهبازی گفت: آمار حضور ایرانی ها در این شبکه اجتماعی بسیار بالاست و 85 درصد از ترافیک این اپلیکیشن در دنیا به تنهایی متعلق به کاربران ایرانی است.
 
وی در مورد مصادیق مجرمانه استفاده از این شبکه در جامعه اظهار کرد: فضای مجازی تلگرام باعث وقوع برخی جرائم از جمله درگیری های خانوادگی ، کلاهبرداری ، جرائم علیه حیثیت افراد و تهدید و ارعاب شده است.
 
معاون دادستان ایلام یادآور شد: تبلیغ برای اعمال مجرمانه از جمله خرید و فروش سلاح که رایج شده و رو به افزایش است ، تبلیغ امور ممنوعی مانند خالکوبی بدن زنان توسط مردان موسوم به تتو و خرید و فروش مواد مخدر از جمله مواردی است که با استفاده از این بستر امن برای تبهکاران انجام می گیرد.
 
شهبازی با اشاره به افزایش کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام گفت: تبلیغ گسترده در کانال های موجود در تلگرام زمینه را برای جذب مشتری و کلاهبرداری از طریق دریافت پول و عدم ارسال کالا به مخاطب یا ارسال کالایی متفاوت با جنس تبلیغ شده فراهم کرده است که ضرر و زیان زیادی به مردم وارد می شود.
 
وی با توصیه به کاربران در زمینه مراقبت از اطلاعات شخصی خود تاکید کرد: بدافزارها و ربات ها با ورود به گوشی و رایانه اشخاص قادرند اطلاعات شخصی و محرمانه را سرقت کنند که باعث ایجاد مشکلات شدید اجتماعی و شخصی برای افراد می شود.
 
وی با اشاره به پرونده های موجود در مراجع انتظامی و قضایی استان گفت: ارتباط غیر معمول و غیر عرفی یکی از زوجین ، کلاهبرداری ، لو رفتن اطلاعات شخصی و سوء استفاده برخی افراد از اطلاعات لو رفته باعث بروز درگیری ها، ضرب و جرح و اختلافات خانوادگی و زناشویی شده که شکایات متعددی در این زمینه در مراجع ذیربط ثبت شده است.
 
اپلیکیشن تلگرام که توسط دو برادر به نام های پاول و نیکلای دوروف ساخته شده و مدیریت می شود برای اولین بار در 14 آگوست 2013 برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در 20 اکتبر 2013 بیرون داد و با ارائه توانایی و قابلیت های جدید و به روز در هر آپدیت خود ، اکنون به محبوب ترین شبکه اجتماعی مجازی در بین کاربران ایرانی تبدیل شده است.
 
علل متعددی برای محبوبیت و گسترش کاربران این برنامه وجود دارد، عدم کنترل دستگاه های نظارتی و دولتی ، سرعت مناسب در تبادل اطلاعات ، عکس ها و ویدیوها ، رمزگذاری پیام ها و امکاناتی مانند توانایی ایجاد گروه و کانال در کنار امنیت بالای این شبکه در موفقیت سازندگان آن موثر بوده است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.