رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: ساختار قدیمی پاسخگوی جو دانشجو و اساتید خارجی در دانشگاه‌ها در زمینه بین‌المللی کردن نمی‌باشد.

امکانات دانشگاه پاسخگوی بین المللی شدن نیست
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در هفدهمین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه‌ها مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: ما یک برنامه راهبردی در دانشگاه امیر کبیر را دنبال می‌کنیم و وقتی وارد یک برنامه می‌شویم اول باید نقاط ضعف را بررسی و  به آن رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه جزء دانشگاه‌های برتر باشیم شاخص‌ها را ارزیابی کردیم که به طور مستقیم 5 درصد در QF است و ظاهرا ده درصد آن به روابط بین‌الملل برمی‌گردد ولی در کل 40 درصد مربوط به شهرت بین‌المللی است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: در بخش‌های مختلف، بالای 50 درصد از ارزیابی‌های بین‌المللی روابط بین‌الملل محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: به نظر ما جایگاه‌ دانشگاه‌های خیلی بالاتر از این رتبه‌ها می‌باشد ولی علت اصلی نقاط ضعفی است که در حوزه بین‌الملل وجود دارد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: خوشبختانه 50 درصد درآمدهای صنعتی در دانشگاه داریم و بدون استثنا دانشگاه‌های ایران زیر ده درصد امتیاز دارند بنابراین اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید در بحث بین‌الملل کار کنیم.

معتمدی اضافه کرد: بالای هشتاد درصد دانشجویان تحصیلات تکمیل و 20 درصد در بخش کارشناسی داریم و اگر بخواهیم در رتبه‌بندی‌ها جایگاه مناسبی داشته باشیم حتما از یک محورهای برنامه‌ریزی در بخش بین‌الملل در دانشگاه‌ها باید انجام شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: مهمترین بخشی که انجام شود اصلاح ساختاری در دانشگاه‌های ما است متاسفانه این ساختار قدیمی پاسخگوی جو دانشجو و استاد خارجی نیست و زیرساخت‌های لازم باید اصلاح شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: بعد از برجام استقبال خوبی در روابط بین‌الملل شده که از آن جمله می‌توانم به برقراری رابطه با کشورهای آلمان فرانسه اشاره کنم.

وی یادآور شد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه بین‌المللی انجام شده و امیدواریم روابط بین‌المللی در دانشگاه‌ها هر چه بهتر انجام شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار