حسن مستفید فرماندار هشترود گفت: اکنون 51 مدرسه شهرستان هشترود نیاز به بازسازی دارد که کمک و همت والای خیران می طلبد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ وی در مراسم خیران مدرسه سازو مدرسه یار هشترود افزود : 17 مدرسه نیازبه محوطه سازی ودیوار کشی , 18 مدرسه نیاز به احداث سرویس بهداشتی , 21 مدرسه نیاز به سفید کاری ورنگ آمیزی , 31 مدرسه با کمبودتجهیزات تکنولوژی و آزمایشگاهی. 30 مدرسه نیازبه تعمیر و مقاوم سازی نیز همت خیرین را می طلبد.
مستفید ادامه داد : 5 مدرسه شهری در داخل شهر هشترود نیزنیاز به تخریب کلی دارد.
وی گفت : اکنون خیرین تلاشگردر روستا های خورجستان , باباکندی و داشبلاغ عجمی در حال ساخت مدارس 6 کلاسه هستند .
وی گفت : هر خیری که بخواهد در این شهرستان اقدام به ساخت مدارس نماید در کمترین زمان ممکن و بدون بروکراسی اداری انشعابات آن داده میشود.
مستفید گفت : تا پایان سال 96 همچنین تمامی مدارس شهرستان به سیستم های گرمایش مجهز خواهند شد و بخاری های نفتی و چکه ای برچیده خواهد شد.
صمد صمدیان معاون پژوهشی و برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز ازخیران خواست نسبت به تجهیزو تکمیل پژوهش سراهای مدارس اهتمام خاصی داشته باشند.
وی گفت : 8 هزار بانک تحقیق در استان وجود دارد ومشکل اساسی ما در کاربست نتایج تحقیقات انجام شده است.
وی گفت : توسعه علمی جهان به تحقیقات آکادمیک وابسته بوده و اقدام پژوهی جزو تحقیقات غیرآکادمیک محسوب می شود.
صمدیان پژوهش و تحقیق را موثرترین راهکار برای افزایش کیفیت آموزشی دانست و گفت : علیرغم محدودیت مالی رشد قابل توجهی در حوزه علمی شاهد بوده ایم.
معاون پژوهشی و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان افزود : کتاب های شاخه فنی حرفه ای با 22 عنوان و شاخه نظری پایه دهم با3 عنوان در سال جاری اعتبارسنجی و در مقطع ابتدایی با 12 عنوان، و متوسطه اول در 6 عنوان مورد ارزشیابی قرار گرفته است.
وی گفت : ازابتدای سال تحصیلی 72 هزارو 580 نفر با یک میلیون و 221 هزار و 887 ساعت و با 136 عنوان دوره ضمن خدمت برای فرهنگیان گذاشته شده است.
حسن وجدان پرست مشاور مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز مدارس و آموزش و پرورش را زیر بنای همهتوسعه ها دانسته و گفت: همه آحاد جامعه وظیفه دارند تا جهت پیشبرد اهداف آموزشی وپرورشی مشارکت نمایند
وی با بیان اینکه نسل نوجوان در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد و پاره ای اطلاعات ناصحیح از طریق فضای مجازی وارد ذهن دانش آموزان می شود گفت : باید از طریق آموزش متذکر شد و به همین جهت کلاس های سال بعد به این جهت سوق خواهد داشت.
وی گفت: امسال کلاس های در راستای احکام، بحث های امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام و مفاهیم حقوقی آن برگزار شد.
در این جلسه خیرین هشترودی بالغ بر 10 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز مدارس و همچنین در آستانه سال جدید خرید 510 جفت کفش و پوشاک و البسه را متعهد شدند .
انتهای پیام / ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.