خورشید محصور میان چمنزار در بهار

شهرستان با صفا و زیبای تنکابن با جنگل های معروف دو هزار و سه هزار، منطقه شناخته شده ای در سرتاسر ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرستان با صفا و زیبای تنکابن با جنگل های معروف دو هزار و سه هزار، منطقه شناخته شده ای در سرتاسر ایران است.شهرستان تنکابن از جاذبه گردشگری متعدد برخوردار است.صنایع دستی این مکان علاوه بر اقتصاد یکی از جاذبه های گردشگری شهر نیز به حساب می آید.نام دیگر تنکابن، شهسوار بوده است.

خورشید محصور میان چمنزار در بهار
منطقه دوهزار 
دو هزار نام منطقه ای از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنکابن در شمال ایران است.دره دو هزار یک مقصد طبیعت گردی است که از جاذبه های متنوع است که به علت شرایط طبیعی واقلیمی ویژه، مجموعه زیستی کم نظیری است که چمنزار ها، جنگل ها و یخچال های طبیعی را در خود جای داده است.رودخانه دو هزار که از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان سرچشمه می گیرد در فصل تابستان و بهار محل مناسبی برای اوقات فراغت است.

خورشید محصور میان چمنزار در بهار

دشت دریاسر 
دشت دریاسر از زیباترین مناطق سرسبز استان مازندران است.این دشت با ارتفاع 2هزار متری ازسطح دریا قراردارد و میان چهار کوه محصور مانده است.ویژگی این دشت در فصل بهار این است که پر از گل های زرد رنگی می سود که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.جذاب ترین ویژگی این دشت وجود ده ها چشمه در کف این چمنزار است که می جوشد و گردشگران علاقه مند را به خود جذب می کند.

خورشید محصور میان چمنزار در بهار
قله سیالان 
قله سیالان از سلسله جبال البرز غربی با ارتفاع 4131متر در جنوب تنکابن قرار داردوسیالان مرتفع ترین قله تنکابن است.دامنه های جنوبی سیالان به دره الموت مشرف می شود که درختان سرو کوهی تا ارتفاع 2700متر به چشم می خورد.

خورشید محصور میان چمنزار در بهار
آبگرم فلکده 
فلکده به منطقه ای در دل جنگل های دوهزار تنکابن اطلاق می شود که شهرت آنبه علت آب گرمی است که دردل جنگل و در زیر کلاهک صخره ای است که با توجهبه کوچکی آن، ولی جاذبه خاصی برای این منطقه به حساب می آید.در مسیر زیبای این آب گرم به جنگل بسیار زیبای کاج و سرو می رسیم که لذت از این طبیعت زیبا را دو چندان می کند.

خورشید محصور میان چمنزار در بهار
موزه حیات وحش خشکه داران 
در حاشیه منطقه خشکه داران، یک موزه تاریخی طبیعی ایجاد شده است که مجموعه از حیوانات وحش شمال ایران را به نمایش گذاشته است.این موزه در سال 1362در قسمت غربی محور شمال احداث شده است.در این موزه تعداد 150گونه جانوری نظیر؛ حواصیل، اگرت، پلیکان و پستاندارانی نظیر:خرس قهوه ای، گراز، گربه جنگلی و ... به طور امل یا نیم تنه ئر آنجا نگه داری می شوند.

خورشید محصور میان چمنزار در بهار
آبشار فرهادجوی 
دره سه هزار منطقه ای بکر و زیبا با پشم انداز های بدیع و آب و هوای مطبوع به همراه چشمه های آب گوارا ارامش شگرفی را برای گردشگران محیا کرده است.در ده متری غرب فرهادجوی، در یک جاده آسفالت قلعه گردن به دو هزار، آثاری برجای مانده از سنگ وساروج به چشم می خورد که همگی حکایت از این مکان زیبا برای گشت و گذار دارد.

خورشید محصور میان چمنزار در بهار
گزارش از یگانه عرب 
انتهای پیام/



برچسب ها: تنکابن ، گردشگری ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار