آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی یمن؛

برق‌رسانی پادگان "ابوالمض" عربستان، آماج گلوله‌های کاتیوشای مقاومت/ موشک‌های بالستیک یمن، مقر "المخاء" سعودی‌ها را منهدم کرد

نیروهای مقاومت یمن با بهره‌گیری از توان موشکی خود، چندین پایگاه نظامیان سعودی را منهدم کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت میدانی در عرصه یمن نشان می‌دهد که توان موشکی مقاومت توانسته تمامی مقرها و نقاط نظامی عربستان را هدف قرار دهد؛ به‌گونه‌ای که حتی دوردست‌ترین پادگان‌های آل‌سعود در خاک این کشور نیز از تیرس یگان‌های توپخانه‌ای یمنی‌ها در امان نیستند.
 
*موشک‌های کاتیوشای یمن، سیستم برق‌رسانی پادگان "ابوالمض" سعودی‌ها را منهدم کرد

برق‌رسانی پادگان

نیروهای محور مقاومت یمن با استفاده از موشک‌های کاتیوشای و گلوله‌های یگان توپخانه، سیستم برق‌رسانی پادگان "ابوالمض" عربستان در جیزان را هدف قرار داده و آن‌را منهدم کردند. مشاهدات حاکی از آن است که خودروهای اورژانس سعودی پس از موشک‌باران، با عجله خود را به محل اردوگاه رساندند.

در ادامه خبرگزاری المسیره یمن نوشت: ساعاتی قبل نیروهای یمنی مواضع نظامیان ارتش عربستان را در مناطق «وادی ربیعه» و «تبه المطار» ناحیه "صرواح" در استان مارب هدف قرار دادند.

*موشک‌های بالستیک مقاومت، مقر سعودی در "المخاء" را هدف قرار داد

برق‌رسانی پادگان

توان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از رصد موقعیت مزدوران عربستان، با استفاده از موشک‌های بالستیک دارای برد متوسط، مرکز تجمع نظامیان سعودی را در جنوب منطقه "المخاء" هدف قرار دادند.

این حملات موشکی که با دقت اصابت بالایی صورت گرفت، خسارات سنگینی را در میان نیروهای رژیم آل‌سعود بر جای گذاشت.
 
لازم به ذکر است که موشک‌های بالستیک مقاومت یمن در 22 فوریه گذشته نیز موجب به‌هلاکت رسیدن ده‌ها تن از سربازان و مزدوران سعودی در منطقه باب‌المندب شد، به‌گونه‌ای که سرتیپ  أحمد سيف اليافعي المعين، جانشین فرمانده لشکر عربستان در این منطقه به‌هلاکت رسید.
 
*نفوذ مزدوران سعودی- آمریکایی به "الجحملیه" تعز ناکام ماند
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تلاش مزدوران سعودی- آمریکایی برای نفوذ به‌سمت منطقه "الجحملیه" در شهر تعز را ناکام گذاشتند.

خبرگزاری المسیره به‌نقل از منابع میدانی نوشت: در جریان این هجوم سعودی‌ها که به شکست انجامید، علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان عربستان، تانک و نفربر زرهی آنان نیز منهدم شد.

هم‌چنین توپخانه نیروهای مقاومت یمن، محل تجمع نیروهای ارتش سعودی پیرامون "نادی الضباط" در منطقه ثعبات شهر تعز را هدف بمباران مستقیم خود قرار داد.
 
*انهدام تجهیزات نظامی عربستان در منطقه "الخضراء" نجران

برق‌رسانی پادگان

نیروهای مقاومت یمن با استفاده از توان توپخانه‌ای خود، محل حضور ارتش سعودی و هم‌پیمانانش را در یکی از پایگاه‌های نظامی عربستان در منطقه نجران هدف قرار دادند.

به‌علاوه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدف قرار دادن مرکز تجمع نظامیان آل‌سعود در حاشیه ورودی منطقه "الخضراء" نجران، تجهیزات نظامی عربستان را منهدم کردند.

*پایگاه سعودی‌ها در بلندی "الحمراء" هدف قرار گرفت

برق‌رسانی پادگان

مقاومت یمن با انجام حملاتی مستقیم به استان الجوف، مقر حضور نظامیان سعودی- آمریکایی را هدف قرار داد.

در ادامه توان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پایگاه دشمن سعودی را در بلندی "الحمراء" هدف مستقیم گلوله‌های توپ خود قرار داد.

این در حالی است که طی دو روز گذشته، یگان توپخانه‌ای ارتش یمن محل اجتماع مزدوران سعودی را در تپه "ناجی" و نقطه 28 واقع در پایین‌ترین بخش گردنه جوف، هدف گلوله‌باران توپخانه‌ای قرار داده بود.

برق‌رسانی پادگان

یکی از مهم ترین مولفه‌هایی که ناتوانی ارتش عربستان را در تحولات میدانی یمن به‌تصویر می‌کشد، عجز رژیم سعودی در رویارویی با توان موشکی و توپخانه‌ای نیروهای مقاومت یمنی است.

نظامیان آل‌سعود با وجود آن‌که به بیشتر تسلیحات و سخت‌افزارهای نظامی ساخت آمریکا و غرب مجهز هستند، اما تاکنون نتوانسته‌اند برای مقابله با توان موشکی یمن، چاره‌ای عملی بیندیشند.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار