بندرعباس؛

افزایش درآمد گمرک قشم

سرپرست اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش 17 درصدی درآمد گمرک این منطقه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،هرمز امیری  سرپرست اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در این مدت فروش برگ سبز 36 درصد، خروج موقت 293 درصد، صادرات مجدد 16 درصد و واردات 15 درصد به میزان 56 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند.
 
وی افزود: برای نخستین بار در بندر بهمن قشم استفاده از دو دستگاه ریچ برای تخلیه و بارگیری و ساماندهی نظم کانتینرها تا 4 طبقه روی هم انجام پذیر شده است.
 
سرپرست اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و 859 کانتینر به اسکله بهمن وارد شد که 40 درصد افزایش داشته است.
 
امیری افزود: با توجه به افزایش زمان ساعت کار، خروج کامیونت های حامل بار 5 درصد افزایش داشته و به 36 هزار و 600 دستگاه رسید.
وی گفت: با خروج ٣٥٦ دستگاه کامیونت حامل بار از درب خروج در یک روز رکورد جدیدی نیز به ثبت رسید.
 
امیری همچنین از صادرات نخستین محصولات تولیدی شهرک صنعتی طولا به بندر خصب عمان از طریق بندر بهمن در سال 95 خبر داد و گفت: تجهیزات ساختمانی از جمله درب و پنجره از مهمترین کالاهایی هستند که از بندر بهمن به بندر خصب کشور عمان صادر شده اند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.