تمام آحاد جامعه با خرید کالای ایرانی و رشد اقتصادی کشور باید خود را مسئول بدانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا قمی رئیس اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی استان یزد گفت: خرید کالای ایرانی در واقع کمک به کیان اقتصادی ، آینده جوانان و بویژه رشد اشتغال در کشور است.

 قمی با بیان اینکه ایرانی ها در هر جایی از دنیا باشند عرق و تعصب خاصی به کشورشان دارند، گفت: حس و علاقه خوب ایرانی ها به کشورشان باید در عمل هم پیاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه در چند سال اخیر کیفیت کالاهای ایرانی بسیار خوب شده و کالاهایی با برندها و قیمت های مناسب و قابل رقابت با مشابه خارجی تولید شده است، اضافه کرد: متاسفانه در اغلب موارد بدون توجه به کیفیت تولیدات و تنها به صرف خارجی بودن ، خرید انجام می دهیم.

وی که تولید کننده کالاها و لوازم خانگی است و به کشورهای گرجستان ، کنیا ، غنا و پاکستان صادرات دارد، ادامه داد: از عموم ملت ایران تقاضا دارم اولویت خرید را به کالاهای ایرانی بدهند و با مقایسه کالای خریداری شده شرکت های ایرانی با تولیدات خارجی به بازار بروند.

قمی تاکید کرد: مردم همت کنند تا اگر کیفیت کالای ایرانی در مقابل مشابه خارجی برابری کرد و قیمت هم مناسب و رقابتی بود حتما جنس کشورشان را خریداری و مصرف کنند و این امر فقط در ایام نوروز نباشد و در طول سال نیز تداوم داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد گفت: هم اکنون مخاطبان ، توجه خاصی به رسانه های اجتماعی و مجازی دارند و تشکیل این کمپین نقش موثری در جلب توجه مردم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: چنین فعالیت های برجسته ای نباید به گونه ای باشد که مردم تصور کنند که این فعالیت ها در یک زمان و شرایط خاص انجام می شود و در بقیه سال توجهی به تولیدات داخلی نمی شود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار