سایت رسمی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در گزارشی با طرح این پرسش که آیا آزمون می‌تواند زلاتان فوتبال ایران باشد؟ به تمجید از مهاجم جوان تیم ملی کشورمان پرداخت.

  فردا شب یاران سردارآزمون در تیم روستوف در چارچوب رقابت های لیگ اروپا به مصاف منچستر یونایتد خواهند رفت، در آستانه این دیدار سایت یوفا در گزارشی این سئوال را مطرح کرده که آیا " آزمون روستوف می‌تواند زلاتان ابراهیموویچ ایران باشد؟
در گزارش سایت یوفا آمده است: 
سردار آزمون مهاجم  روستوف که در ایران بازیکن بزرگی است و در روسیه روز به روز در حال بزرگتر شدن است در حال جلب توجه مردم سراسر جهان است:آیا این بازیکن 22 ساله فوق ستاره آینده است؟. 

سردار آزمون با 1.6 میلیون دنبال کننده(فالوور) در اینستاگرام هنوز نتوانسته به 23 میلیون دنبال کننده زلاتان برسد اما مهاجم ایرانی روستوف در کشور خود نام بزرگی است و در سن 22 سالگی می تواند به یک ستاره در سطح جهان تبدیل شود. 

آنچه در مورد او می گویند
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران درباره او گفته است: او همیشه در حال پیشرفت است . او باید سخت تلاش کند و تصمیم های درست بگیرد. در این صورت ،او می تواند سال ها ستاره واقعی فوتبال ایران و آسیا باشد.

قربان بردیف سرمربی سابق روبین و روستوف و نایب رئیس فعلی روستوف هم درباره او می گوید: سردار به من نزدیک است نه فقط به این دلیل که او ریشه ترکمن دارد، من در مقایسه با دیگران نسبت به او سختگیرتر هستم چرا که پدر او به من اختیار تام داده است. آزمون 10 میلیون طرفدار در ایران دارد و هر از گاهی افکار خنده داری در سر دارد و به همین دلیل من مجبورم با او زیاد صحبت کنم تا توجهی به این افکار نکند.

آمار فعلی سردار
23 بازی ملی، 16گل 
14 بازی اروپایی،6 گل اروپایی
81 بازی باشگاهی،23 گل

آنچه که ممکن است شما ندانید

بعضی ها او را با زلاتان ابراهیموویچ مقایسه می کنند.زمانی به او  لقب" مسی ایران " دادند ،گرچه او از این مقایسه استقبال نمی کند و می گوید: "من مثل مسی مدافعان را دریبل نمی کنم و اصلا نمی فهمم چرا مرا با او مقایسه می کنند؟"

رابطه او با قربان بردیف –سرمربی سابق روبین کازان و نایب رئیس روستوف- به دلیل این که  آنها هم زبان (ترکمن) هستند مستحکم شده است.مدیر برنامه های سردار می گوید: بردیف برای او مانند پدراست.

او در روبین کازان شماره 69 را می پوشید زیرا این شماره پلاک ماشین های منطقه زندگی او در گلستان واقع در شمال شرق ایران است.

پدر او خلیل آزمون بازیکن تیم ملی والیبال بود، و سردار قبل از روی آوردن به فوتبال در سپاهان- قهرمان پنج دوره فوتبال ایران،پا جای پای پدر خود گذاشته بود. دمیتری کریچنکو کمک مربی روستوف درباره او گفت: "سردار در موقعیت یابی مهارت های عالی دارد .من فکر می کنم این در ژن او است، که به خاطر والیبالیست بودن پدر و مادرش به او ارث رسیده است. 

پیش بینی می شود مقصد بعدی سردار لیگ برتر انگلیس باشد او خالکوبی هایی به زبان انگلیسی روی بازوی چپ خود دارد. در خالکوبی های سردار نوشته شده است: " برای آنچه که هستم دوستم داشته باش " و "اگر مردم  تلاش می کنند تو را پایین بکشند فقط به این معنی است که از آنها بالاتر هستی".

آنچه سردار می‌گوید

"در میان بازیکنان ایرانی علی دایی و در میان بازیکنان خارجی زلاتان ابراهیموویچ الگوی من هستند.می خواهم مانند او بازی کنم. علی دایی قهرمان دوران بچگی من بود. اگر علی دایی در هر کشور دیگری متولد شده بود آنها مجسمه ای از پاهای او می ساختند و در وسط شهر قرار می دادند،زیرا او موفقیت های زیادی کسب کرده است.

به عنوان یک بازیکن یکی  از آرزوهای من بازی در لیگ برتر انگلیس است، به خصوص بازی در آرسنال و زیر نطر ونگر که بخاطر اعتماد کردن به جوان ها و فرصت دادن به آنها برای نشان دادن توانایی هایشان معروف است. شاید من بلند پرواز و جاه طلب به نظر برسم. اما بلند پروازی برای یک بازیکن طبیعی است، بزرگترین آرزویم این است که روزی جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرم."


بیشترین تعداد حضور بازیکنان ایرانی در رقابت های اروپایی:
35 مهدی مهدوی کیا (هامبورگ)
23 علی دایی (بایرن و هرتابرلین)
21 مهرداد میناوند (اشتورم گراتس)
19اشکان دژاگه (هرتابرلین و وولفسبورگ)
14 سردار آزمون ( روبین کازان و روستوف)
12 علیرضا جهانبخش (آلکمار)
11 جواد نکونام (اوساسونا)
7 رضا قوچان نژاد (هیرنفین و استاندارد لیژ)
6 سعید عزت اللهی (روستوف)
6 حامد کاویانپور (کایزری اسپور)
6 وحید هاشمیان (هامبورگ و بایرن مونیخ)
6 علی کریمی (بایرن مونیخ و شالکه)

برترین گلزنان ایرانی در رقابت های اروپایی ( فقط بازیکنانی که بیش از یک گل زده اند)
6 علی دایی (بایرن و هرتابرلین)
6 سردار آزمون (روبین و روستوف)
5 مهدی مهدوی کیا (هامبورگ)
2 کریم انصاری فرد (المپیاکوس)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار