دولت آمریکا قصد دارد 1000 نیروی جدید را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به مناطق جنگی اعزام کند.

اعزام 1000 نیروی آمریکایی به کویت در دستور کار دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دولت آمریکا قصد دارد 1000 سرباز دیگر را برای پشتیبانی از نیروهای این کشور در عراق و سوریه به کویت اعزام کند. این اقدام به منظور تقویت نیروهای آمریکایی در مبارزه با گروه تروریستی داعش انجام می‌شود.

مقامات آمریکایی در مصاحبه با رویترز اعلام کردند وجود نیروهای ذخیره به فرماندهان این امکان را می‌دهند که بهتر با خطرات و تهدیدات مناطق جنگی مقابله کنند.

برنامه دولت جدید آمریکا از این جهت با سیاست‌های دولت باراک اوباما –رئیس‌جمهور سابق این کشور- متفاوت است که به فرماندهان اجازه می‌دهد خودشان درباره مکان استقرار نیروها (عراق یا سوریه) تصمیم بگیرند.

یکی از مقامات آمریکایی در این خصوص گفت: «اعزام نیرو به این مناطق فقط برای دادن گزینه‌های بیشتر به فرماندهان است». البته هنوز مشخص نیست "جیمز متیس" وزیر دفاع آمریکا از این برنامه حمایت کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند این اقدام تغییر چندانی در راهبرد پیشین دولت ایجاد نمی‌کند اما باعث افزایش حضور نظامی این کشور در سوریه می‌شود.

ترامپ مرتباً بر برنامه‌های خود برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تأکید می‌کند. گفته می‌شود حدود 6 هزار نیروی نظامی به عنوان مشاور در جنگ علیه داعش خدمت می‌کنند. یکی از سخنگوهای پنتاگون از پاسخ به درخواست رویترز برای اظهار نظر دراین خصوص امتناع کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار