86 دستگاه اتوبوس دو کابین و تک کابین و 10 دستگاه ون وی آ ی پی و 2700 تاکسی در تبریز به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شهردار تبریز گفت : در طول دو سال و نیم گذشته 300 دستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی شده وارد چرخه اتوبوسرانی شده است.
نجفی امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از 86 دستگاه اتوبوس دو کابین و تک کابین و 10 دستگاه ون وی آ ی پی و 2700 تاکسی در تبریز افزود : تمامی این اتوبوسها ساخت و مونتاز خود استان است و بیش از 51 میلیارد تومان هزینه کرده ایم.در حال حاضر 712 دستگاه اتوبوس در تبریز فعالند که برای حالت مطلوب نیاز ما یک هزار دستگاه است.
وی گفت : سفارش خرید صد دستگاه ون انجام شده و قرارداد خرید 20 دستگاه اتوبوس برقی هم منعقد و اجرایی شده و به زودی در مسیر باغمیشه تا میدان ساعت شروع به کار می کنند.
نجفی با اشاره به آ غاز عمیات خط چهارم قطار شهری تبریز به شکل تراموا در مسیر آ ذربایحان عباس آ باد هم گفت : هدف ما تکمیل چرخه ترافیکی و تحقق حمل و نقل ترکیبی در کلانشهر تبریز است.به گونه ای که مردم استفاده از حمل و نقل عمومی را به خودروهای شخصی ترجیح دهند.

پورمهدی معاون امور عمرانی استاندار هم گفت: نوسازی 90 هزار تاکسی در کشور مصوب شده که سهم استان 4هزار دستگاه است.در سال 95 تا کنون 2700 دستگاه تاکسی جدید وارد شده که یک هزار دستکاه نیز در حال ورود است. تبریز 12 هزار تاکسی دارد.
وی افزود:برای خط دوم قطار شهری 577 میلیون یورو فاینانس جذب شده و در طول پنج سال به بهره برداری میرسد.
پورمهدی با تاکید بر تشکیل شرکتهای حمل و نقل عمومی گفت : این گونه ارائه خدمات صرفه اقتصادی دارد و خدمات بهتر و بیشتر به مردم می دهد.
تاکسیها و ون ها سازماندهی و به فناوریهاب جدید مجهز میشوند.

انتهای پیام/ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.