شیراز؛

توزیع و کاشت نهال در فسا

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان فسا ار کاشت 35 هزار اصله نهال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجید کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان فسا گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی 35 هزار اصله انواع نهال به صورت رایگان برای کاشت در 70 هکتار از مکان های مختلف این شهرستان بین مردم و نهادها توزیع و کاشته شد.

کشاورزیان افزود: این نهال ها با هدف توسعه فضای سبز و زیباسازی اماکن برای کاشت در فضاهای آموزشی، حریم جاده ها، اطراف مزارع کشاورزی، بوستان های روستایی و شهری در اختیار مردم، نهادها، مراکز آموزشی، دهیاری ها و شهرداری ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نهال ها از گونه های بومی، سازگار با منطقه، مقاوم به خشکی، با نیاز آبی کم و شامل گونه های کُنار، بادام کوهی، بنه، آکاسیا، شیشه شور و ویکتوریاست.

کشاورزیان بیان کرد: قبل از شروع هفته منابع طبیعی نیز با انجام فراخوان عمومی، سه هزار اصله انواع نهال با نیاز آبی کم و از گونه های مقاوم و بومی از قبیل بادام کوهی، کُنار، بنه، آکاسیا و ویکتوریا از سوی اداره راه و شهرسازی این شهرستان در حریم جاده ترانزیت شیراز - فسا به طول 10 کیلومتر کاشته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان فسا تصریح کرد: برای کاشت این نهال ها شمار زیادی از نیروهای مردمی از جمله تشکل جنگل سازان فسا و نیروهای بسیج ناحیه مقاومت سپاه پاسداران این شهرستان مشارکت داشتند.
شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار