شاهرود;

جنگل ابر رویای راه رفتن روی ابرها + تصاویر

جنگل ابر در شمال شرق شهرستان شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد.

صادقی کارشناس میراث فرهنگی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان گفت : جنگل ابر با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور قرار داشته و به دلیل این‌که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از «ابروباد» فراگرفته به این نام مشهور است.

وی افزود :  در این جنگل ابرها آن‌قدر به درخت‌ها نزدیک‌اند که گویی جنگل بر روی ابرها سوار است و می‌توان در میان ابروباد گشت‌وگذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

جنگل ابر رویای راه رفتن روی ابرها + تصاویر

صادقی اظهار داشت : وجود ۸۵ گونه گیاه مانند راش، بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه‌های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر به همراه گونه‌های گیاهی نادر مانند نارون، بارانک، سرخدار و مانند آن‌ها جنگل ابر را به موزه‌ای طبیعی تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد : آب‌وهوای خاص جنگل ابر، درختان متفاوتی را در خود پرورش داده که برخی از این درخت‌ها با شکل خاص خود روی زمین خزیده‌اند و منظره زیبایی پدید آورده‌اند.

جنگل ابر رویای راه رفتن روی ابرها + تصاویر

کارشناس میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به این که  جنگل ابر یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور شناسایی‌شده است گفت :  این جنگل همه‌ساله مشتاقان و علاقه‌مندان را از گوشه‌ و کنار جهان به‌سوی خود دعوت می‌کند.

وی یادآور شد : از سوی دیگر، جنگل ابر در محل تلاقی سه‌ جریان اقلیمی اصلی غرب و جنوب آسیا، یعنی پرفشارهای سیبری "جریان خشک و سرد"، پرفشار جنب حاره "جریان گرم و بیابان‌زا" و زبانه‌های اطلس و مدیترانه "جریان معتدل و مرطوب" است و ترکیب این اقالیم متفاوت و متضاد در یک منطقه کوچک جغرافیایی، در جهان کم‌نظیر است.

جنگل ابر رویای راه رفتن روی ابرها + تصاویر

گفتنی است ، این جنگل ۱۱۴اُمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

جنگل ابر رویای راه رفتن روی ابرها + تصاویر

انتهای پیام / ه

 

جنگل ابر یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.