امام جمعه موقت ارومیه گفت:باید جوانان راه و سیره شهدا را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین شریعتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز جمعه اظهار داشت: جمعه روزی است که خداوند تمام مخلوقات را جمع کرد تا از آن‌ها پیمان ولایت را بیعت بگیرد و این امر در روز جمعه اتفاق افتاده است.
 
وی با اشاره به در پیش بودن روز 22 اسفند که به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، افزود: این ایام بهترین فرصت برای قدردانی از ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده های آنان است و باید همه مردم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید جوانان راه و سیره شهدا را ادامه دهند و این اقتدار و امنیت را حفظ کنند و فداکاری و ایثارگری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

خطیب موقت ارومیه افزود: با توجه به اینکه بعد سیاسی نماز جمعه بر بعد الهی آن مقدم‌تر است از این رو برای ایراد خطبه‌ها خطیبی توانمند باید از سوی ولایت فقیه مبذول شود.
وی ادامه داد: توانمندی خطیب جمعه یعنی خطیب واقف بر تمامی حوادث و مسائل روزی که در جهان و جامعه اتفاق می‌افتد باشد تا بتواند رهنمود‌های لازم را برای بصیرت افزایی آحاد مختلف جامعه ارائه دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی با اشاره به نقش امام جمعه در جامعه بیان کرد: امام جمعه با توجه به قداست نقشی که در جامعه دارد از یک عنصر اداری مفعول مقامی بالاتر داشته و واسطه‌ی بین امت و کارگذاران و مسئولین دولتی است.
خطیب موقت ارومیه ادامه داد: باتوجه به اینکه نقش واسطه گری میان امت و کارگزاران و مسئولین دولتی بر عهده ائمه جمعه است از این رو برای دوری از تشتت فکری و هرج و مرج در جامعه باید تمامی ائمه جماعت متفق القول باشند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.