آمارها نشان می‌دهد خسارت‌های زیست محیطی ایران در برابر خسارت تحریم چندین برابر بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، منوچهر سرداری مدیرکل دفتر استعدادیابی سازمان جنگل‌ها و مراتع در همایش مرتعداری و عشایر که در آمل برگزار شد گفت : هفت میلیون هکتار برای دستاوردهای صنعتی و دیگر بخش‌ها از مراتع استفاده شده و منابع طبیعی دین خود را در همه بخش‌ها بیش از حد توان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه 22 استان درگیر ریزگرد هستند، افزود : 500 میلیارد تومان هزینه ریزگردها شد و این در حالی است که برای هر هکتار مرتع در کشور هزار ریال اعتبار صرف نگهداری می‌شود.

مدیرکل دفتر استعدادیابی سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت : در صورت نابودی باید ده‌ها هزارتومان اعتبار برای بهبودی مراتع در نظر گرفت.

سرداری درباره طرح مرتعداری افزود: این طرح با توجه به موقعیت هر فرهنگ، استعداد و پتانسیل محیط خاص منطقه است و در آن قالب می‌گنجد و در طرح مرتعداری باید همه پتانسیل‌ها چه در باغداری، زنبورداری، گیاهان دارویی و .. در نظر گرفته شود.

مدیر کل دفاتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این همایش گفت: هیچ کس به جز مرتعداران نمی‌تواند حافظ واقعی مراتع باشند.

مهدی گلچوب با بیان اینکه سطح مراتع استان 66 درصد است، افزود: حیات اقتصادی ما در این است که مراتع خوب و انبوهی داشته باشیم.

وی گفت: اگر قرار است بهره‌برداری اقتصادی از گیاهان دارویی که در مراتع قرار دارد شود، اولویت با مرتعداران است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار