وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس جمهور کشور در آینده نزدیک به کردستان سفر می‌کند و همزمان با این سفر از سه طرح بزرگ اشتغال‌زایی بهره‌برداری می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه سفر به استان کردستان، در جمع خبرنگاران گفت: امروز در سفر به کردستان از چندین پروژه بهره‌برداری شده است.

وی افزود: مرکز تایید صلاحیت حرفه‌ای امروز به عنوان یک قطب‌ آموزشی و سنجش در کشور عمل می‌کند و در دیپلماسی مهارت نیز در بحث اعزام نیروهای مهارتی به کشورهای همسایه از این مرکز استفاده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رشته‌هایی که در این مرکز صلاحیت می‌گیرد آی‌تی است، خاطرنشان کرد: استان کردستان در برخی رشته‌ها از جمله برق، الکترونیک، صنعت ساختمان و غیره موفقیت‌های بسیاری خوبی را کسب کرده است.

ربیعی از جوانان کردستانی به عنوان یکی از بااستعدادترین جوانان در سطح کشور نام برد و خاطرنشان کرد: امروز بیش از 12 درصد از 1.5 میلیون دلار صادرات بازی‌ها و نرم‌افزارهای کشور مربوط به کردستان است.

وی با بیان اینکه امروز بازی‌ها و نرم‌افزارهایی که با زبان کردی درست شده جای خود را در بین فارس زبان‌ها نیز پیدا کرده است، افزود: ترکیب گردشگری با حوزه آی‌تی در مرکز سنجش مهارت دیده شده و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شده است.

ربیعی گفت: در زمینه مهارت و صلاحیت حرفه‌ای نیز کارهایی انجام شده و در حال حاضر نیز به کمیسیون علمی دولت ارجاع شده است و به عنوان یک مدرک قابل قبول در سطح بین‌المللی قابل قبول خواهد بود.

وی با بیان اینکه حتی موسساتی که می‌خواهند کار بکنند باید صلاحیت حرفه‌ای بگیرند، خاطرنشان کرد: باید با جایگزینی این تائید صلاحیت‌های حرفه‌ای به جای مدارکی که از دانشگاه‌ها گرفته می‌شود و کمترین بازار کار را دارند بستر را برای ارتقای سطح توانایی نیروهای کار و جذب آنها به محیط کسب و کار فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واگذاری بخشی از وظایف دولت بر اساس اصل 44 به بخش غیردولتی گفت: دولت باید سالانه 20 درصد از فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار و بخش دولتی به عنوان تسهیل‌گر و ناظر در کنار بخش غیر دولتی حضور داشته باشد.

وی با تاکید براینکه واگذاری ما از جنس کار تجاری نیست، اظهار کرد: این واگذاری با هدف تولید ثروت برای فعالین این عرصه صورت می‌گیرد.

ربیعی در مورد رفع مشکل بیکاری در کردستان و برنامه‌های دولت در این راستا نیز اظهار کرد: مسیر اشتغال کردستان را از دو جهت دنبال خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صنایع بزرگی در استان در حال راه‌اندازی است، افزود: در سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به کردستان از سه پروژه بزرگ که دو پروژه آن مربوط به وزارت رفاه و یک پروژه وزارت نفت است بهره‌برداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کشور رشد بدون اشتغال مواجه هستیم و با 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی می‌توان تنها یک شغل را ایجاد کنیم، ولی اجرای این پروژه‌های بزرگ نیز نیاز ضروری است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.