معاون جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال 12.3 هکتار به سطح گلخانه‌های استان سمنان اضافه شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسین اصغری معاون جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:  با فراهم کردن زیرساخت‌ها و تلاش کشاورزان فعالیت‌های خوبی در بخش کشاورزی انجام گرفته و در حوزه فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، توسعه گلخانه‌ها در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال 12.3 هکتار به سطح گلخانه‌های استان سمنان اضافه شده است، افزود: مهم‌ترین اولویت سازمان جهاد کشاورزی این استان، استفاده بهینه از منابع آبی است و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به شرایط اقلیمی استان و بحران کم‌آبی کمک شایانی به بخش کشاورزی در زمینه مدیریت منابع آب می‌کند.

اصغری میزان اشتغال و مدیریت بهینه منابع در سطوح مختلف را از دیگر مزایای کشت‌های گلخانه‌ای دانست و تصریح کرد: در گلخانه‌ها محیط کنترل‌شده‌ای برای تولید محصول در خارج از فصل داریم و می‌توانیم بازار مصرف را در شرایط مختلف مدیریت کنیم که این مسائل بر اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای و توجه به گلخانه‌ها می‌افزاید.

معاون جهاد کشاورزی استان با اشاره به مباحث مرتبط با توسعه مکانیزاسیون اظهار داشت: اقتصادی بودن تولید مهم‌ترین چالش ما در بخش کشاورزی است و باید به هر شیوه ممکن هزینه تولید را پایین بیاوریم؛ با توجه به شرایط اقتصادی امروز، استفاده از نیروی کارگری بالا برای کشاورزی مقرون‌به‌صرفه نیست و استفاده از نیروی کارگری اجازه فعالیت سریع و دقیق را به بهره‌برداران نمی‌دهد.

وی افزود: به همین دلیل، با استفاده از خطوط چهارگانه اعتباری مکانیزاسیون توانستیم ضریب مکانیزاسیون را به ۱/۸۵ درصد برسانیم.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.