در 11 ماهه سال جاری به 3هزار وسیصد مددجوی کمیته امداد درآذربایجان غربی تسهیلات اشتغالزایی اعطا شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  مدیر کل کمیته امداد استان بااعلام این خبر افزود: این رقم نسبت به سال گذشته از 17 درصد افزایش برخوردار است.

جلال حسین زاده گفت: 1 هزار و 983 میلیارد ریال برای اشتغال مددجوئیان تحت حمایت طی 5 سال اخیر در این استان هزینه شده است.

وی با تاکید بر این نکته که کمیته امداد استان در جهت تبدیل وضعیت مددجویان خود از یک قشر مصرف کننده به عوامل تولید کننده جامعه حرکت می کند خاطر نشان ساخت: 63 درصد از وام های اعطایی کمیته امداد و بانکهای عامل طی سال جاری به مددجویان مناطق محروم روستایی پرداخت شده است.

حسین زاده همچنین با ذکر اینکه یکی از طرحهای فاخر کمیته امداد طرح اکرام ایتام است گفت: در حال حاضر 9 هزار و 578 یتیم و فرزندان مشمول طرح محسنین زیر چتر حمایتی 25 هزار و 699 حامی نیکوکار قرار دارند که در سالجاری بیش از 100 میلیارد ریال به آنان مساعدت نموده اند و در این بخش نیز نسبت به سال 93 میزان 47 درصد افزایش داشتیم.

وی میزان مشارکتهای مردمی را در سال جاری 510 میلیارد ریال و جهازیه ها و هدایای اهدا شده به 3هزار و 650نوعروس و داماد را 66 میلیارد ریال اعلام نمود و تصریح کرد: امسال در بخش مشارکتهای مردمی 21 درصد و در پرداخت جهازیه شاهد افزایش 100 درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.