در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کارگاه آموزشی باموضوع پیشگیری از خودکشی برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ به منظور آشنایی جوانان با مسائل مربوط به خودکشی و با توجه به اینکه خودکشی یکی از ده عامل مرگ و میر در جهان و موهبت زندگی یکی از گران بهاترین موهبت هایی است که به یک فرد اعطا می شود،متاسفانه بعضی به ناچار تحت تاثیر عوامل فشارزای زندگی به آن خاتمه می دهند که این مسئله می تواند تحت آموزش های لازم قابل پیشگیری باشد.

بدین منظور اداره ورزش و جوانان با همکار اداره بهزیستی شهرستان فامنین کارگاه آموزشی یک روزه باموضوع بحران خودکشی و راههای مقابله با افکار خودکشی باحضور بیش از200نفر در محل سالن اجتماعات کتابخانه شهید مطهری برگزار نمود.

در این کارگاه سمیه دولتی کارشناس امور ورزش اداره ورزش و جوانان شهرستان فامنین ضمن اشاره به تعریف خودکشی،انواع آن،روش های معمول خودکشی،علت اقدام و راههای پیشگیری ازآن عنوان کرد: بیشترین آمار خودکشی درسن18-24سال می باشد و بیشترین آمار خودکشی در.جامعه مربوط به مشاغل آزاد و کمترین میزان آن مربوط به زنان خانه دار است.

وی در ادامه به بیان مهمترین عوامل خودکشی از جمله افسردگی و نا امیدی،ناتوانی در حل مسئله و ناتوانی در کنترل هیجانات پرداخت و توضیحاتی را دراین زمینه ارائه نمودند.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار