بر اثر حمله نیروهای سعودی به یک منطقۀ مسکونی در شهر شیعه‌نشین عوامیه، چندین خانه با خاک یکسان شد و یک کودک 9 ساله را به قتل رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، نیروهای سعودی در ادامۀ سرکوب مخالفان رژیم آل سعود در مناطق عمدتاً شیعه‌نشین، یک کودک 9 ساله را در منطقۀ القطیف کشتند.

پایگاه خبری «العوامیه» گزارش داد نیروهای سعودی روز شنبه به منطقۀ مسکونی المسوره در شهر عوامیه در منطقۀ القطیف حمله کردند که در پی این حمله یک کودک 9 ساله جان باخت.

بر اساس این گزارش، در این حمله ولید طلال العریض جان باخت و چندین نفر زخمی شدند.

این گزارش می‌افزاید نیروهای سعودی در این حمله از مواد منفجره استفاده کردند و چندین خانه را با خاک یکسان کردند.

نیروهای سعودی در حمله به منطقه‌ای شیعه‌نشین، یک کودک 9 ساله را کشتند

حدود 10 تا 15 درصد از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که عمدتاً در استان الشرقیه ساکن هستند. این استان مهم‌ترین مرکز استخراج نفت در عربستان به شمار می‌آید.

معترضان عربستانی از فوریه 2011 با برگزاری اعتراضات خیابانی در استان الشرقیۀ عربستان، به‌ویژه در منطقۀ قطیف و شهر عوامیه، خواستار آزادی همۀ زندانیان سیاسی، برخورداری از حق آزادی بیان و برگزاری اجتماع و همچنین پایان تبعیض گسترده هستند.

رویکرد سرکوبگرانه رژیم سعودی نه تنها علیه مسلمانان شیعه شدت یافته است، بلکه این رژیم سنی‌ها و هرگونه صدای مخالف دیگر را نیز سرکوب می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار