همدان؛

حذف مرخصی سارقان سابقه دار در ایام نوروز

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از حذف مرخصی سارقان سابقه دار در ایام نوروز خبر داد.

حذف مرخصی سارقان سابقه دار در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار مهدیان نسب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سارقان سابقه دار در ایام نوروز به مرخصی نخواهند رفت، خاطر نشان کرد: با خودروهای مزاحم دراین ایام برخورد قاطع می شود وخودرو آن ها نیز توقیف خواهند شد.

وی افزود: افراد برای جابه جایی اثاثیه در ایام نوروز باید به پلیس مراجعه کرده و مجوز دریافت کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه مردم هنگام خروج از منزل در تعطیلات باید ایمنی را مدنظر قرار دهند ابراز کرد: توصیه می شود که مردم در صورت مسافرت، منازل خود را به افرادی مطمئن و مورد اعتماد بسپارند.

وی با تأکید بر رانندگی ایمن در ایام نوروز، یادآور شد: رانندگان پیش از سفر از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند و با توجه به آمار بالای واژگونی در محورهای مواصلاتی، از رانندگی با شتاب خودداری شود.

کاهش 26 درصدی سرقت در استان همدان

مهدیان نسب با اشاره به اینکه سرقت در استان 26 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: میانگین کاهش سرقت در کشور چهار درصد است و همدان 22 درصد از کشور جلو است.

وی از انجام 16 طرح پیشگیرانه و چهار طرح عملیاتی در استان خبر داد و اظهار داشت: پنج هزار و 26 نفر شب گرد در استان ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به پیگیری 26 هزار پرونده قضایی در استان، تصریح کرد: 680 هزار اوراق قضایی در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه144 باند قاچاق کالا در استان همدان منهدم شده است، گفت: سرقت مسلحانه از بانک 200 درصد و جرائم به عنف 34 درصد کاهش یافته است.

مهدیان نسب همچنین از کشف 94 درصد از قتل ها در استان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری 12 هزار و 62 سایت مجرمانه در استان شناسایی شده و 216 پرونده قضایی تشکیل شده و 175 نفر مجرم اینترنتی دستگیر شده اند که دستگیری نسبت به سال قبل 106 درصد افزایش و کشف جرائم 98 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس، تلفات جاده ای 9 درصد کاهش و تصادفات درون شهری سه درصد افزایش یافته است، یادآورشد: 380 نفر در سال گذشته در حوادث جان باختند که امسال به 346 نفر رسیده است.

مهدیان نسب اضافه کرد: پارسال تصادفات در درون شهر 75 نفر بوده که در سال جاری به 77 نفر رسیده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به 34 هزار و 680 موتور سیکلت مزاحم و متخلف در استان، گفت: 17 هزار و 106 خودروی مزاحم و متخلف نیز توقیف شده اند.

وی ادامه داد: سه هزار و 407 جلسه آموزش همگانی در حوزه اجتماعی برگزار شده و 34 هزار و 407 نفر را در بخش های مختلف مورد آموزش قرار داده است.

مهدیان نسب با بیان اینکه 19 هزار و 200 مشاوره رایگان در استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: 85 درصد از مرجعات جهت مشاوره به صلح منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با ابراز خرسندی گفت: همدان در حوزه امنیت اخلاقی، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق از استان های برتر محسوب می شود.

انتهای پیام/ ج

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.