مجید میر فخرایی وجود بخش هنر و تجربه در سینمای دنیا و ایران را مورد بررسی قرار داد.

مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما در خصوص ماهیت وجودی بخش هنر وتجربه و اهمیت آن به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بزرگان سینمای آمریکا از جوانان فیلمسازی که ورود آن‌ها به سینمای حرفه‌ای دشوار است حمایت همه جانبه دارند و با این رویکرد، هم سینمای خود را به روز می‌کنند و هم کارگردان‌های بزرگی را از دل همین جوان‌ها معرفی خواهند کرد البته حمایت دولت در این راستا مستقیم نیست.

وی افزود:در کشور ما نیز حمایت دولت از سینمای حرفه‌ای و ورود جوان‌ها، باید بیشتر معنوی و غیر مستقیم باشد و با حمایت از سرمایه‌گذاران و اعمال تخفیف‌هایی در روند کاری‌شان این اهداف را دنبال کنند.

وی عنوان کرد:بخش هنر وتجربه نیز نیاز به حمایت دارد و وجود آن نیاز است بخصوص برای جوانان فیلمسازی که به دنبال مکانی برای بروز استعدادهای خود هستند البته باید توجه داشته باشند این بخش منبع درآمد چشمگیری نخواهد داشت و همان طور که از اسمش پیداست، بیشتر تجربه‌گرا و خاستگاه ظهور استعدادها است.

این طراح صحنه و لباس اذعان داشت:بحث دیگری که در هنر و تجربه وجود دارد اکران فیلم‌های توقیفی است که این هم اتفاق خوبی به حساب می‌آید.

میرفخرایی خاطر نشان کرد:در کل دولت باید برای رسیدن به سینمای صنعتی به معنای واقعی حمایت تعریف شده‌ی لازم را انجام دهد که بخش استعدادیابی در دل این صنعتی شدن نهفته است و بیشتر در بخش هنر و تجربه اتفاق می‌افتد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار