شهر توریستی سرعین که همه آن را با نام 'شهر چشمه های بهشتی' می شناسند در تکاپوی میزبانی از مسافران و گردشگرانی است که می خواهند سال جدید را در این نقطه از ایران زیبا بگذرانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرستان سرعین در 28 کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه سبلان به دلیل وجود آثار بی بدیل جغرافیایی و تاریخی و بویژه آبهای گرم معدنی و طبیعی با خواص درمانی بی نظیر در کشور و حتی دنیا به سرزمین چشمه های بهشتی معروف است.

سرعین در فرهنگ لغت فارسی به معنای سرچشمه می باشد در ادوار گذشته از این منطقه به نام "ساری قیه" یاد شده است آب و هوای دلپذیر و معتدل اولین جاذبه ای است که قبل و بعد از ورود به شهر و شهرستان سرعین، گردشگران از آن بهره مند می شوند این شهر در زمینه توریسم درمانی رتبه نخست را در کشور داراست.

مجتمع ‌های آبدرمانی سبلان، بش ‌باجیلار، یل سویی، گاومیش گلی، قره‌ سو، آبدرمانی ایرانیان، قهوه سویی، ژنرال، آب چشم، پهن سویی و آبدرمانی ویله دره از جمله آب ‌های گرم معدنی شهرستان سرعین است که در این ایام میزبان صدها گردشگری است که بعد از سپری شدن زمستان سرد با وارد شدن به این آب های گرم آرامش یافته و لذت بهار را در شهر چشمه‌ های بهشتی به شایستگی درک کرده و از آن بهره می‌ برند.

شهر چشمه های بهشتی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی 

شهر چشمه های بهشتی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی 

از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان سرعین می توان به تپه باستانی آناهیتا، امامزاده سیدابوالقاسم (قره داش)،پیست اسکی آلوارس با 1200 متر خط تله سیژ و سایر امکانات موردنیاز در ارتفاع 3200 متر ارتفاعات پائین سبلان با فاصله 22 کیلومتری از سرعین و آبشار زیبای گورگور در مسیر فرعی منشعب از جاده دسترسی به پیست اسکی آلوارس به فاصله 15 کیلومتر،دهکده صخره ای کنزق و امامزاده سید صادق در روستای کنزق 3 کیلومتری شرق شهر، دهکده صخره ای و کمپینگ جنگلی روستای ویند کلخوران در فاصله 5 کیلومتری جنوب شهر، آب معدنی گوز سوئی، ویرانه آتشکده آذرفریق و آرامگاه امامزاده سیدعبداله در روستای آتشگاه 5 کیلومتری شمال و روستای ییلاقی بیله دره با آب معدنی های سرد بیله دره گلعلی، اسد، آبشارها و اماکن پذیرائی و اقامتی در 3 کیلومتری شمال سرعین اشاره کرد.

مراکز اقامتی سرعین به صورت دایم مورد بازرسی قرار می گیرد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرعین گفت: برنامه‌ ریزی خوبی برای اجرای طرح‌ ها و برنامه ‌های نوروزی در این شهر صورت گرفته و هماهنگی های لازم انجام می شود.

جهانگیر شهبازی افزود: هتل ها و مراکز اقامتی بصورت دایم مورد بازرسی قرار می گیرد و نکات لازم برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی به مسوولان این مراکز ارائه می شود.

شهر چشمه های بهشتی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی 

وی تشریح کرد: شهرستان سرعین با مناطق نمونه گردشگری خود همچون شهر سرعین، آلوارس، بیله درق، ویند کلخوران و کنزق که در جایگاه بین المللی قرار دارد محیط مناسب برای گردشگران است و می تواند نوروزی دلپذیر را برای هموطنان فراهم کند.

وی اظهار کرد: آبگرم های سرعین بصورت سنتی و مدرن و دارای خواص درمانی یکی از جاذبه های طبیعی سرعین هستند که مقصد خیل عظیم مسافران در طول سال بویژه عید نوروز است.

شهر توریستی سرعین آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

فرماندار شهرستان سرعین گفت: شهر سرعین و مردم این شهر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

عاطف ناصری افزود: هیچ مشکلی از بابت اقامت در شهر سرعین وجود ندارد و این شهر کاملا آماده پذیرایی از مسافران نوروز در ایام عید امسال هستند.

وی گفت: جشنواره زمستانی سرعین با هدف جذب گردشگر در فصول سرد سال و استفاده از امکانات ورزشی و گردشگری زمستانی در این شهر امسال نیز با موفقیت انجام شد و امیدواریم که در شناساندن ظرفیت‌های این منطقه موثر بوده باشد.

ناصری بیان کرد: آب‌های گرم معدنی، اقلیم و چشم‌اندازهای زیبای این شهر موهبتی است که می‌تواند در ایجاد نشاط در بین مسافران موثر باشد و جشنواره زمستانی نیز با این هدف در شهر سرعین برگزار شد.

وی افزود: بیش از 30 برنامه در راستای برگزاری بهتر برنامه‌های ستاد سفرهای نوروزی و برای آمادگی هر چه بیشتر این شهر در ایام نوروز انجام می‌شود و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال بیش از 500 هزار نفر در ایام نوروز به شهر سرعین مسافرت می‌کنند و ما امیدواریم خاطره خوبی در این شهر برای مسافران رقم بخورد.

 یکی از هتلداران سرعین نیز در زمینه آمادگی این مراکز برای عید نوروز گفت: مردم سرعین با نزدیک شدن به فصل بهار و عید باستانی نوروز با دستی پر به استقبال مسافران می روند.

شهر چشمه های بهشتی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی 

وی تشریح کرد: با نزدیک شدن به عید نوروز، هتلداران تعمیرات و نوسازی این اماکن را آغاز می کنند تا بهترین شرایط و امکانات برای میهمان نوروزی سرعین فراهم شود.

آبگرم داران نیز از این قافله جانمانده و مشغول تعمیرات هستند تا در زمان حضور مسافران که معمولا در عید نوروز است شرمنده میهمانان خود نشوند.

پیست اسکی آلوارس بالاترین ظرفیت گردشگری کشور را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پیست اسکی آلوارس در استان اردبیل با برخورداری از شرایط طبیعی لازم بالاترین ظرفیت گردشگری زمستانی را در کشور دارد.

شهر چشمه های بهشتی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی 

کریم حاجی زاده افزود: کشورهایی هستند که میلیاردها دلار برای ایجاد اقلیم زمستانی هزینه می کنند، اما این استان در شرایط طبیعی از ظرفیت و توانمندی گردشگری زمستانی برخوردار است.

وی شرایط گردشگری زمستانی استان اردبیل را هم چون کوه های آلپ دانست و تصریح کرد: باید از این ظرفیت های طبیعی در زمینه توسعه گردشگری زمستانی بویژه ورزش های زمستانی بهره گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل به دلیل برخی نگاه ها در گذشته به عنوان گردشگری تابستانی و فصلی شناخته شده است، افزود: این در حالی است که این استان تمام شرایط لازم برای گردشگری در سایر فصول را دارد.

شهر چشمه های بهشتی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی 

حاجی زاده پیست اسکی آلوارس در دامنه کوه سبلان و در شهرستان سرعین را یکی از این ظرفیت های طبیعی برشمرد و بیان داشت: این پیست به عنوان یکی از بلندترین پیست های کشور چندین ماه از سال دارای برف بوده و می تواند به محلی برای پرداختن به ورزش های زمستانی معرفی شود.

وی وجود مراکز اقامتی مجهز و آب گرم های معدنی متعدد سرعین را در کنار این پیست یکی از بهترین شرایط توسعه این حوزه دانست و تاکید کرد که در این زمینه باید اقدامات و سرمایه گذاری های زیادی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث گردشگری یکی از اصلی ترین اقدامات ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری است، عنوان کرد: به دنبال توزیع مکانی و زمانی گردشگری در استان هستیم.

پیست اسکی آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم 6 ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.