دوره سه روزه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی منطقه غرب کشور در سالن اجتماعات بوستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ دوره سه روزه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی منطقه غرب کشور با حضور دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،رؤسای شبکه های بهداشتی درمانی ، رؤسای مراکز بهداشتی استان کرمانشاه و مدیران گروه های تخصصی استانهای همدان ، ایلام ، کردستان و کرمانشاه در سالن اجتماعات بوستان برگزار شد.

دکتر خادمی معاون فنی معاونت امور بهداشتی با اشاره به طرح تحول سلامت ، توانمندسازی مدیران و کارکنان را یکی از اهداف مهم این طرح عنوان کرد.

در ادامه دکتر گویا ضمن تشکر از مسئولین معاونت بهداشتی کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین اهداف طرح تحول سلامت این است که مدیران در سیستم به صورت یکپارچه و هماهنگ و همسو عمل نمایند و از اقدامات بهداشتی به صورت جزیره ای اجتناب شود.

وی پیش بینی ، پیشگیری ، آمادگی و مراقبت از بیماریهای واگیر را از اهداف مرکز مدیریت بیماریهای واگیر عنوان کرد و افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته ، پیش بینی بیماری های واگیر از اهمیت خاصی برخوردار است و مانیز به سمت پیش بینی بیماریها در حال حرکت هستیم نظام پیش بینی در کنار نظام پیشگیری قرار گرفته است.

مدیریت مرکز بیماریهای وزارت بهداشت افزود: در وزارت بهداشت 46نوع بیماری را که حائز اهمیت استانی و یا کشوری انتخاب کرده ایم که بتوانیم تبادلات علمی را جهت پیش بینی بیماری انجام دهیم که برخی از این بیماریها مانند آنفلوانزا و فلج اطفال دارای اهمیت بین المللی است.

در ادامه دکتر رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اصول و فنون کاربردی اقتصاد سلامت را عنوان نمود.

در روز نخست کارگاه نیز مهندس جدیدیان مسئول امور آزمایشگاه معاونت بهداشتی کرمانشاه مبحث سلامت و نقش آزمایشگاه را ارائه داد و دکتر ناصری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص نهادینه سازی برنامه ها و ابتکارات ارائه مطلب نمود.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.