برنامه‌نویس فنی بازی‌‌های رایانه‌ای درکشور گفت: انتخاب بازی برتر سال از طریق برگزاری منطقه‌ای، استانی و کشوری جشنواره گیم تهران ضروری است.

حامد اکبری‌مقدم، در حاشیه آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ایدر دانشگاه آزاد سلامی واحد کاشان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در حال حاضر جشنواره گیم تهران در سطح پایتخت و حتی بین‌المللی با حضور استودیوهایی از شهرستان برگزارمی‌شوددرصورتیکه بنیاد ملی باز ی‌های رایانهای این جشنواره گیم را به‌صورت استانی، کشوری یا حداقل منطقه‌ای برگزار کند افزایش تربیت نیرو و رقابت بیشتری ایجاد می‌شود.

وی افزود: جشنواره گیم تهران با برگزاری منطقه‌ای، استانی و کشوری می‌تواند چند استان را در یک سالن مسابقه برگزار و بعد با برگزاری یک جشنواره از بین برگزارکنندگان بازی برتر سال کشور را انتخاب‌کند.

به‌گفته‌وی،با این نوع برگزاری جشنواره مسابقات جذاب‌تر و تیم‌ها انگیزه بهتری پیدا می‌کردند و بازی‌سازان در این فرآیند تربیت از دیدگاه مربی‌های مختلف بیشتر می‌توانند بازی، پیشرفت کار و مراحل جلوتر را ببینند.

این دارنده دیپلم افتخار جشنواره بازی‌‌های رایانه‌ای تهران، تصریح‌کرد: به‌طور قطع و یقین افزایش هرچه بیشتر این جشنواره‌ها علاوه بر اینکه برای شرکت‌ها و استودیدوهای فعال در این زمینه خیلی مفید است می‌تواند استعدادها و نیروهای کارآمد را انتخاب کند.

اکبری‌مقدم، استفاده از استودیوهای معروف بازی‌سازی به‌عنوان اسپانسر در مسابقات بازی‌سازی را تاکیدکرد و گفت: این کار علاوه بر شناخت استعدادهای برتر و شکوفایی ظرفیت‌های قابل در این صنعت می‌تواند عامل موفقیت و هم‌پوشانی دو طرفه در ساخت بازی ، راهنمایی و هدایت آنها در مسیر درست و کاربردی شدن بازیهایشان شود.

وی، در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشان گفت: ایده‌های تعدادی از تیم‌های شرکت کننده در پنجمین مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در کاشان نوینو خیلی پخته بود.

به‌گفته‌وی، تیم‌ها از ایده‌های نوین و طراحی خیلی خوب و حتی پختهبرخوردار بودند.

عضو کمیته داوران پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشان قابلیت پیشرفت زیاد تیم‌ها را تاکیدکرد و افزود: تیم‌هایی که تشویق به بازی‌سازی می‌شوند به‌نوعی جزو مرحله دوم تصمیم‌گیری قرارمی‌گیرند.

اکبری‌مقدم، تصریح‌کرد:تیم‌ها حتی اگر به مقام‌های برتر اول تا سوم نرسند نباید نامیدشوند بلکه ارتباط خود را با مرکز بازی‌سازی رایانه‌ای و شرکت‌های در این حوزه را حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه بازی‌سازان علم خود را از دوره دانشجویی به تجاری‌سازی برسانند گفت: آینده شغلی مطلوب بازی‌سازان در گرو تجاری‌سازی محصول‌ آنها است.

شایان ذکر است: پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با رقابت 23 تیم از دانشگاه‌های آزاد و سراسری کشور به مدت 48 ساعت از ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه 18 اسفندماه تا ساعت 9 صبح جمعه بیستم اسفند و حمایت اپراتورهای ایرانسل، همراه اول شرکت مخابرات استان اصفهان و شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزارشد.

دانشگاه سینا، مرکز رشد، اسپاد، سیلک، ستارگان کویر،CANDO،GAME MAKER (دبیرستان شاهد ستوده)،T-CORE، سمپاد کاشان(دبیرستان شهید بهشتی)،فانتوم پلاس دانشگاه قم، صددروازه و کویر دامغان،GAME CLUB ++دانشگاه تهران،AMYHENNIg#از دانشگاه سراسری قم،craftmindاز موسسه عالی شهاب دانش،جنیکا و GAME TIMEاز علوم و فناوری مازندران، گنج‌نامه از دانشگاه فنی‌حرفه‌ای، استان همدان، دانشکده فنی شهید رجایی کاشان، هنرستان پویندگان،پارادایس دانشگاه اصفهان، آلیگاتور دانشگاه بیرجند، ریزگیم و پرواز سفید دانشگاه صنعتی بیرجند تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات بودند.






انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.