رئیس سازمان بسیج سازندگی با تأکید به این موضوع که در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، گفت: راه حل مقابله با دشمن دستیابی به اقتصاد مقاومتی است و برای این کار باید مردم وارد صحنه شوند.

سردار غلامی: یکی از فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی وارد کردن مردم به صحنه اقتصاد است/ امروز درگیر جنگ اقتصادی با دشمن هستیم
به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری اردوهای جهادی نوروز 96 که صبح امروز 22 اسفند ماه در سازمان بسیج صدا و سیما برگزار شد، در خصوص نقش رسانه در زمینه بازتاب کارهای انجام شده در کشور اظهار داشت: یکی از حربه‌های مفقوده در ایران پوشش درست اقدامات انجام شده در کشور است که رسانه‌ها در حال انجام آن هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص توجه این سازمان به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از کارهایی که در سازمان بسیج سازندگی انجام شده با توجه به شعار سال با مضمون اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در همین راستا بوده و بسیج از سال 92 به این عرصه ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال 95 با توجه به تجربیات گذشته تمرکز بیشتری در بسیج به موضوع اقتصاد مقاومتی شد به نحوی که بیش از 37 هزار واحد تولیدی به وجود آمد اما این پایان کار نبود و ما تمام تلاشمان را کردیم تا این واحدهای ایجاد شده را با رویکرد الگوسازی برای مردم مطرح کنیم.

سردار غلامی با تأکید به این موضوع که رویکرد بسیج کمک به واحدها در زمینه آموزش و کمک در ایجاد آنهاست بیان داشت: بسیج در سال 95 همان گونه که مقام معظم رهبری تأکید داشتند واحدهای کوچک تبدیلی را ایجاد کرده ودر سال 96 نیز این راه را ادامه خواهد داد. ما امسال تصمیم داریم تا قطب‌های واحدهای کوچک تبدیلی را در هر شهرستان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به این موضوع که در سال 95 بیش از 5 هزار واحد کوچک تبدیلی ایجاد شده تصریح کرد: ما قصد داریم در کشور مدل مردمی اسلامی غیرمتکی به بانک را گسترش دهیم که راهکار آن ایجاد واحدهای کوچک در شهرهای مختلف است و این کار می‌تواند بدون اینکه تحریم‌ها بر روی آن اثر بگذارد مشکل بیکاری را حل کند.

وی در خصوص مشکلات ایجاد واحدهای کوچک گفت: در حال حاضر یکی از موانع بر سر تشکیل واحدهای کوچک ضوابط و مقررات دست و پاگیر است و این بدان معناست که باید این قوانین بازنگری شده و در زمینه دادن مجوزها تسهیل صورت گیرد.

سردار غلامی افزود: به همین خاطر تفاهم‌نامه‌هایی میان بسیج و دستگاه‌های دولتی به امضا رسیده تا فرآیند قانون در این زمینه تسهیل شود که انشاء‌الله در آینده‌ای نزدیک این قوانین ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان داشت: وظیفه بسیج در این زمینه این است که واحدهای کوچک را شناسایی کند و به آنها کمک نماید تا تولیدات خود ر را وارد چرخه قانونی تولید کنند. ما امروزه در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و تنها راه‌حل آن دستیابی به اقتصاد مقاومتی است و به همین خاطر باید مردم را در عرصه این جنگ وارد کنیم.

وی در خصوص کمک‌های دولت برای ایجاد واحدهای کوچک گفت: در سال 96 اگر دولت بتواند تسهیلات ارزان قیمت به واحدها ارائه کند و کانالی را در این زمینه با سازمان بسیج سازندگی ایجاد کند مطمئن باشید اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و ما نیز آماده‌ایم در این زمینه به دولت کمک کنیم.

سردار غلامی درباره فلسفه سازمان سازندگی بسیج گفت: سازمان بسیج سازندگی در سال 79 برای کمک به مردم ایجاد شد و تا امروز کارهای زیادی را انجام داده است. یکی از برنامه‌ریزی‌ها ما اعزام جوانان به مناطق محروم بود که در این زمینه در سال 95 توانستیم بیش از یک میلیون جوان را به مناطق محروم اعزام کنیم که تاکنون 900 هزار نفر آن محقق شده و در سه ماه آینده نیز قطعا به رقم یاد شده خواهیم رسید. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از 600 گروه جهادی در مناطق محروم حضور پیدا خواهند کرد و بیش از هزار و 200 طرح سازندگی را اجرا خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص برنامه‌های انجام شده در حوزه سازندگی بیان داشت: در سال 95 تاکنون 5 هزار و 18 طرح کوچک و متوسط در سراسر کشور توسط گروه‌های جهادی اجرا شده که بیش از 3 هزار پروژه طرح‌های احداثی جدید، بیش از 600 پروژه طرح‌های تکمیلی و در حدود 500 پروژه نیز مرمتی بوده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای که ما در سازمان بسیج سازندگی انجام داده‌ایم این بوده که بتوانیم مردم را در تمامی امور وارد صحنه کنیم چرا که هر زمان که در تقابل جدی با دشمن توانسته ایم مردم را به صحنه بیاوریم پیروز میدان بودیم.

سردار غلامی با تأکید بر اینکه بسیج ظرفیت‌های زیاد دارد، تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری به دولت بارها تأکید فرمودند که از ظرفیت‌های بسیج استفاده شود کارهایی در این عرصه صورت گرفته و طرح‌هایی نیز به دولت ارائه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سال 96 چه میزان واحد کوچک صنایع تبدیلی توسط سازمان بسیج سازندگی ایجاد خواهد شد، گفت: هدف ما در سال 96 ایجاد 50 هزار واحد در بخش صنایع تبدیلی است. امسال 504 میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات داده شده و هدف ما نیز این است که بتوانیم در این عرصه تسهیلات ارزان قیمت به مردم ارائه کنیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه بزرگترین مشکل ما در کشور واردات بی‌رویه کالا است که باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

سردار غلامی در این باره که با تشکیل 50 هزار واحد تبدیلی چه میزان اشتغال ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: در بحث اشتغال برای واحدهای کوچک تعداد دو نفر در نظر گرفته شده که این به این معنی است که اگر 50 هزار واحد ایجاد شوند 100 هزار فرصت شغلی ایجاد می شود که هدف ما هم همین است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص پوشش کارهای گروه‌های جهادی بیان داشت: متأسفانه در زمینه پوشش کارهای گروه‌های جهادی ضعف داشتیم و باید تلاش‌ خود را در این زمینه بیشترکنیم چرا که این کار معرف جامعه ما است به همین خاطر امسال طرحی نو را در این زمینه اجرایی کردیم.

وی در باره کارهای صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: اولویت ما در سازمان بسیج سازندگی معرفی کارهای انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی است به همین خاطر گزارشات گروه‌های جهادی در این زمینه را در نشریه‌ای به نام منهای نفت منتشر کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: همچنین در زمینه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی نیز برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته تا در شهرهای مختلف در طول سال دو نمایشگاه برگزار شود تا تولیدکنندگان محصولات اقتصاد مقومتی بتوانند دستاوردهای خود را عرضه کنند.

سردار غلامی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: امروزه ما جامعه‌ای والا و بزرگ و با ارزش داریم و نگاه در این جامعه خدمت به مردم است و هدف سازمان بسیج سازندگی نیز اعتلای این خدمت‌رسانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار